Maraton Czytania. Koniecznie weź udział!

Ostatnio na blogu Czytam, bo lubię trafiłam na informację o bardzo ciekawej inicjatywie i postanowiłam się podzielić nią z Wami. W skrócie: 11 kwietnia br. o godzinie 10 startuje Maraton Czytania i trwa cały dzień i noc. Udział może brać każdy, byleby co jakiś czas podzielił się z innymi na stronie wydarzenia, jak idzie mu czytanie i co aktualnie czyta. Oto strona wydarzenia na Facebooku.
Poniżej przedstawiam Wam, o co dokładnie chodzi w Maratonie Czyta i dlaczego każdy powinien wziąć w  nim udział. Informacje pochodzą ze strony Maratonu na Facebooku.

https://www.facebook.com/events/1386650648324098/

Maraton Czytania to popularny wśród amerykańskich miłośników książek sposób na wspólne czytanie – przenieśmy go na polski grunt!

Zapraszam blogerów książkowych oraz osoby, które nie prowadzą blogów, ale lubią czytać książki – to wydarzenie jest dla Was.

Na czym to polega?
Umawiamy się, że jeden dzień poświęcamy głównie na czytanie. Przygotowujemy sobie książki, które chcemy dokończyć, zacząć, przeczytać od deski do deski. Co tam kto ma na oku (lub na sumieniu ;) ). Staramy się tak zorganizować sobie dzień, by znaleźć jak najwięcej czasu dla siebie i książki – tu już każdy musi pokombinować we własnym zakresie. Szykujemy sobie jakieś przekąski, coś do picia, kibiców wirtualnych lub realnych.

Na tej stronie:
1. Pokazujemy zdjęcie lub piszemy tytuły książek, które będą nam towarzyszyć.
2. Co jakiś czas meldujemy o postępach – ile stron przeczytanych, jak wrażenia, dlaczego zmieniliśmy książkę itp. Możemy też pokazać czym zakąszamy, gdzie wyszliśmy z książką w plener, jak odpoczywamy od czytania. Naprawdę interesuje nas to, jak zorganizowaliście sobie dzień maratonu czytelniczego.
3. Następnego dnia robimy podsumowanie – jak nam się podobało, co przeczytaliśmy itp.

Zapraszamy też kibiców, osoby które będą dopingować, doradzać, zaglądać i mówić nam, że jesteśmy fajni :) Komentujcie!

Blogerzy książkowi - możecie pisać relację na własnych blogach i podawać tutaj linki do kolejnych aktualizacji.

Dla kogo jest to wydarzenie?
Dla wszystkich, którzy lubią czytać książki, dla tych, którzy wciąż nie mogą wygospodarować chwili na lekturę oraz tych, którzy chcieliby podzielić się swoimi literackimi odkryciami, a nie mają gdzie i z kim.

Kiedy?
W sobotę 11 kwietnia od 10 rano. Czas trwania – cały dzień i całą noc – jak kto lubi czytać i na ile starczy mu sił ;)

Zgłaszajcie się już teraz. Zapraszajcie znajomych. Nieważne ile i co przeczytacie, ważne, że będziemy czytać wspólnie, udowadniając sobie i innym, że jeśli chcemy, możemy znaleźć czas na czytanie.
Pamiętajcie, nie chodzi o bicie rekordów, lecz o wspólną zabawę!

I jak, dołączycie? Ja postanowiłam wystartować w Maratonie Czytania i już nie mogę się go doczekać :)
Reakcje:

12 komentarzy:

  1. Wzięłabym udział, ale niestety, nie mam wtedy czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( Miej jednak to wydarzenie na uwadze, może jednak okaże się, że będziesz miała wtedy czas :)

      Usuń
  2. Z chęcią wezmę udział! 11 kwietnia to sobota, co mi nawet odpowiada ;)

    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Im nas więcej, tym weselej :)))

      Usuń
  3. Dołączyłam do wydarzenia. Podoba mi się bardzo taka inicjatywa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także popieram takie inicjatywy :)

      Usuń
  4. Pierwsze o tym slysze :D Zazwyczaj czytam to co akurat czytam, nie zaczynam kolejnych. Starczy ze czasem dwie musze i dodac naukowe i padam. Ale wydarzenie genialne! Trzeba przyznac ;) Milo tak siasc i nic nie robic tylko czytac. Ale czy u mnie to mozliwe :D Zobaczymy. A na fb niczego takiego nie widzialam ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DeVi102 ale tu wcale nie chodzi o całodzienne czytanie, tylko o czytanie w każdej możliwej chwili. Możesz poświęcić tyle czasu ile dasz radę :) Kliknij w link w poście i przeniesie Cię na FB :)

      Usuń
  5. Dołączam i podaję dalej! Super inicjatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, ale to nie dla mnie :) Czułabym, że czytam na siłę i na akord, a czytam wtedy kiedy mam czas i ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię raz na jakiś czas dołączyć do tego typu inicjatyw :)

      Usuń