Lektury z domowej biblioteczki, czyli Wyzwanie: Biblioteczne 2015 na OkiemMK :)

Jakiś czas temu przez większość blogów o wszelakiej tematyce przewinęły się posty podsumowujące miniony rok oraz posty informujące o planach i postanowieniach na 2015 r. U mnie takich wpisów brak, co nie znaczy, że czegoś tam sobie nie podsumowała i że żadnych planów nie posiadam. Jedna z konsekwencji owych podsumowań i planów było sumienne przejrzenie przeze mnie mojej domowej biblioteczki w celu zlokalizowania w niej zalegających, nieprzeczytanych do tej pory książek. Ileż ja ich mam na półkach! Aż się za głowę złapałam! Ale oczywiście, jak przystało na nałogowego czytacza, wciąż nabywam kolejne, gdy te które już posiadam, zasmucone i zapomniane cierpliwie czekają na swoją kolej ;) Postanowiłam to zmienić. Niejako z pomocą przyszła mi Marta, autorka bloga OkiemMK oraz pomysłodawczyni Wyzwania Bibliotecznego. Dzięki niemu będę miała kolejny powód, by o tych książkach nie zapominać :) I tak, postanowiłam, iż chciałabym (i planuję to uczynić) przeczytać w ramach tegoż wyzwania następujące pozycje:

1."Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Grzędowicz
To książki, o których marzyłam latami i kiedy wreszcie je sobie kupiłam, okazało się, że nie mam tyle czasu by je przeczytać. Opcja minimum to przeczytanie jednego tomu, opcja "wypaśna" i najchętniej przeze mnie widziana to przeczytanie wszystkich czterech tomów.
2. "Wojna w Janglizji" Agnieszka Steur
Kolejne książki, które mi się śnią po nocach... Szczególnie, że są to pozycje otrzymane do recenzji... Pani Agnieszko, przeczytam, napiszę o nich na 100%. W planach mam przeczytanie obu tomów, a fragmenty, z którymi już się zapoznałam, zachwyciły mnie!
3. "Gambit mocy" Piotr Muszyński
Tak się cieszyłam, gdy dostałam tą książkę, a teraz nieboga sobie leży i czeka na lepszy dzień. Oby nadszedł on szybko!
4. "Wierni wrogowie" Olga Gromyko
Wstyd! Piszczałam z radości, jak do mnie dotarła, kilka razy zabierałam się za nią i zawsze ktoś lub coś mi przerywało i przeszkadzał, więc trafiała na tygodnie w zapomnienie. Tym razem się nie dam przeciwnością losu :)
5. "Czas żniw"

6. "Misjonarze z Dywanowa" Władysław Zdanowicz
Książki wielokrotnie przeglądałam, podczytywałam i wiem, że mi się spodobają, tym bardziej nie rozumiem, czemu u licha ich jeszcze nie przeczytałam! Wersja minimum - pierwszy tom, wersja pełna - trzy tomy.
7. "Spiżowy łabędź" Kaari Utrio
Gdy wypatrzyłam ta pozycję w księgarni i to w bardzo dobrej cenie nie mogłam jej nie kupić. Niestety zapomniało mi się o niej... Ups...
8. "Dziennik Mistrza i Małgorzaty" Michaił Bułhakow, Helena Bułhakowa
9. "Być kobietą w oriencie" praca zbiorowa
Czytałam o kobiecie z starym testamencie, o kobiecie w średniowieczu, więc chcę tez poczytać o kobiecie w oriencie.
10. "Zapiski spod wezgłowia, czyli notatki osobisty"
Ville vikinger i lek og idrett" Bertil Wahlqvist
Jest o wikingach, jest po norwesku, więc mogę połączyć przyjemne z pożytecznym :)
12. "Córka wikingów" Vera Henriksen
13. "Papieżyca Joanna" Donna Woolfolk Cross








27 komentarzy:

  1. Od razu ułatwię Ci życie i powiem jedno - sam marzyłem o serii Grzędowicza i nabyłem ją w tej samej, wypaśnej wersji, którą Ty posiadasz. Uwierz mi - nie dasz rady przeczytać tylko pierwszego tomu :v Za cholerę. Lepiej od razu zaplanuj sobie nieco więcej wolnego czasu, bo Pan Lodowego Ogrodu wciąga. Jak bagno. Jak ruchome piaski Sahary. Nie wyjdziesz, póki nie skończysz :)

    Powodzenia życzę w całym wyzwaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiku, mój mąż twierdzi to samo, co Ty! Powiedział, że jak mnie zna, to jak się przyssę do PLO to będę siedziała dopóki nie skończę całości :D Także planuję zacząć któregoś piątku, by mieć na książki cały weekend!

      Usuń
    2. Twój mąż dobrze prawi :) Widać, że zna się na rzeczy ;]

      Usuń
  2. Jak ja bym chciała mieć Grzędowicza właśnie w tym wydaniu:)
    Powodzenia w wyzwaniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti G. ja te chciałam i wreszcie mam, więc i Ty będziesz miała :)
      Dzięki! :)

      Usuń
  3. hehe, o "Córce wikingów" dzisiaj właśnie pisałam :) "Pan lodowego ogrodu" - muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chciałabym mieć "Pana Lodowego Ogrodu" i "Czas Żniw"...
    Życzę powodzenie i trzymam kciuki oczywiście. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że mi się uda :)

      Usuń
  5. Ja się rozglądam za pierwszą częścią Córki Wikingów, bo dwie kolejne mam, a chciałabym rozpocząć lekturę od początku.

    Trzymam kciuki za wyzwanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje książki Henriksen kupiłam na gratce albo jakimś tego typu portalu :)
      Dzięki! :)

      Usuń
  6. Zazdroszczę Grzędowicza. Marzy mi się właśnie to wydanie :P

    Powodzenia w wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Ci żeby ktoś Ci dał je w prezencie labo żebyś mogła je sobie sama kupić Tala Z :)

      Usuń
  7. Obydwoma tomami "Wojny w Jangblizji" będziesz zachwycona. :) Zobaczysz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, co widziałam właśnie na to wskazuje :)

      Usuń
  8. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się jak najszybciej przeczytać te wszystkie książki! Ja nie czytałam żadnej z nich, ale już same tytuły i okładki wystarczająco są zachęcające - szczególnie "Córka wikingów" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewałam, że "Córka wikingów" Cię zainteresuje :)

      Usuń
  9. Zdanowicz fajny. A o wikingach sama chętnie bym poczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już czytam pierwszy tom "Misjonarzy" i wiem, że będę bardzo zadowolona z lektury :)

      Usuń
  10. Życzę powodzenia :) Sama też zamierzam zmierzyć się z kilkoma tytułami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Ci również powodzenia :)

      Usuń
  11. Powodzenia! I jak większość osób powyżej dodam, że w wypadku Pana Lodowego Ogrodu od razu zakładaj opcję wypaśną. Inaczej spać nie będziesz mogła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Wzięłam sobie Wasze rady co do PLO do serca, więc jestem gotowa na wersję maksimum :D

      Usuń
  12. Przeglądałam dzisiaj stare posty i właśnie miałam pytać o "W komnatach Wolf Hall" ?
    Więc do roboty ! A raczej do przyjemności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że to będzie przyjemność :D

      Usuń
  13. bardzo fajne tytuły! Pierwsza piątka jest mi znana. @ czytałam, 3 z chęcią bym przeczytała, a PLO sama z chęcią bym poznała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obym tylko znalazła na nie wszystkie czas!

      Usuń