Muffinki espresso

Wiecie, co lubię we wszelkiego rodzaju muffinkach? Ich łatwość wykonania :) Nie trzeba żadnych wykwintnych przepisów, by babeczki zachwycały smakiem. Dziś chcę się z Wami podzielić przepisem na jedne z moich ulubionych muffinek, które podbijają kubki smakowe i serca moich znajomych i przyjaciół.


Składniki:
- 170 g cukru
- 2 duże jajka
- 2 łyżeczki cukru waniliowego albo 1 nasion z wanilii
- 220 g mąki pszennej
- 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
- 250 ml śmietany (może być ta najzwyklejsza, jak i ta typowa do deserów)
- 2 łyżki stołowe suchej kawy espresso (może być też inna drobno zmielona kawa)
- odrobina soli

Od razu nagrzewamy piekarnik do 170 stopni Celsjusza i przygotowujemy formę do pieczenia muffinek wkładając w nią papilotki do pieczenia.
Następnie mieszamy dokładnie cukier, jajka i cukier waniliowy, aż nasza masa nabierze jasnego koloru i będzie gładka. Dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sól, kawę oraz śmietanę i delikatnie mieszamy całość.
Tak przygotowaną masą napełniamy każdy z papierków, ale pamiętajcie, że powinny być one wypełnione tylko w 3/4, a nie po wręby.


Wstawiamy nasze muffiny do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20-25 minut albo do momentu, kiedy zrobią się lekko złote. Po tym czasie wyjmujemy babeczki z piekarnika i pozostawiamy na kilka minut w formie pozwalając im przestygnąć. Następnie wyjmujemy muffiny z formy, by stygły dalej. 


W czasie, gdy muffiny stygną możecie przygotować krem, którym je przyozdobicie, ale zapewniam Was, że i bez niego są bardzo smaczne :) 

Oto składniki na krem:
- 125 g miękkiego niesolonego masła
- 200 g cukru pudru
- 1 łyżeczka soku z cytryny
ewentualnie zamiast soku
- ½ łyżki stołowej jakiegoś likieru kawowego

Masło wraz z sokiem z cytryny (albo z likierem kawowym, w zależności od tego co wybierzemy) mieszamy aż całość nabierze kremowej konsystencji. Stopniowo dodajemy cukier puder i nie przerywamy mieszania. Gdy całość dokładnie wymieszamy mamy już gotowy krem, którym przyozdabiamy wedle uznania nasze muffinki :)

A później pozostaje nam już tylko delektowanie się pysznymi wypiekami własnej roboty przy filiżance gorącej czekolady... bądź innego ulubionego napoju :)


Smacznego!

* Podana ilość składników powinna wystarczyć na około 12 babeczek.

30 komentarzy:

  1. Pyszotka! Wiesz, że ja nigdy nie robiłam muffinek? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam! Są tak proste, że sądziłam, że już każdy choć raz je robił :)

      Usuń
    2. No, to teraz możesz spróbować :)

      Usuń
  2. Mnie akurat by pewnie jakoś wybitnie nie smakowały, bo raczej nie należę do fanów kawy, ale wiem, komu mogłabym je na prezent upiec :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J. ja też nie przepadam za kawą, a te muffiny bardzo mi smakują :)

      Usuń
  3. Miałam taki pomysł, żeby na święta upiec muffinki, ale potem mi przeszło ;-) Chętnie wypróbuję Twój przepis, ale nie mam takiej specjhalnej formy. Wystarczy nalać ciasto do samych "koszulek"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, co Iazbleko, moim zdaniem tak, bo ja wcześniej tak robiłam i jakoś dało radę :)

      Usuń
    2. Ale pamiętaj, by były one w miarę sztywne (albo użyj po dwie papilotki, będą sztywniejsze), by ciasto się nie wylało na blachę :)

      Usuń
    3. Dzięki Dziewczyny, jesteście nieocenione!

      Usuń
  4. Ze mnie jest muffinkowy potwór, więc przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci będą smakowały! :)

      Usuń
  5. jak nigdy nie piekłem muffinków tak teraz naszła mnie wielka ochota :) Zrobię je w najbliższej przyszłości (skorzystam oczywiście z Twojego przepisu) ;))
    Jak się nie spalą i będą w miarę jadalne to podzielę się zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają smakowicie, na pewno któregoś dnia wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneta, mnie bardzo smakują :) Mam nadzieję, że i Tobie zasmakują, gdy je zrobisz :)

      Usuń
  7. W mojej kulinarnej karierze muffinek jeszcze nie robiłem, ale oglądając te zdjęcia, widzę, że czas najwyższy by spróbować i tego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ambrose, zabieraj się do pracy i delektuj smakiem :)

      Usuń
  8. Kupiłam ostatnio jogurt naturalny, żeby zrobić właśnie muffinki, więc tym razem nie skorzystam z Twojego przepisu. Jednak kocham kawę pod każdą postacią, więc następne podejście do babeczek w moim wykonaniu bezwzględnie będzie opierało się na Twoim wpisie. Już się nie mogę doczekać. Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście muffinki to coś prostego i szybkiego, więc za każdym razem można wypróbowywać nowy przepis :) Cieszę się, że mój przepis Ci się spodobał :)

      Usuń
  9. Muffiny robię ostatnio przynajmniej raz w miesiącu - najczęściej jabłkowe, ale też czekoladowe z suszonymi śliwkami albo bananowe. Świetny pomysł z muffinami kawowymi! Chętnie zrobię właśnie takie przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje muffiny jabłkowe są przepyszne! Ja ostatnio robię też wersję z żurawiną, którą bardzo lubię :) Daj znać, jak Ci smakowały te espresso jeśli je zrobisz :)

      Usuń
  10. Wyglądają przepysznie. muszę przygotować takie muffinki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają przepysznie! Na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalinne to mam nadzieję, że będą Ci smakowały :)

      Usuń
  12. kurcze wyglądają przepysznie! już się doczekać nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam Ci się Marto, że ja he bardzo lubię i dość często jem tyle, że bez kremu, bo jest czasami dla mnie za słodki. Wypróbuj przepis i daj znać, czy muffinki Ci smakowały :)

      Usuń
  13. stanowoczo za duzo cukru :D dodalabym jeszcze rodzynek zamiast cukru xd ale wygaldaja przeslicznie itenk rem taaki smakowity <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami człowiek potrzebuje czegoś słodkiego ;)

      Usuń