Czy wiesz, że ... #8

... Samochodem Roku 2014 w Norwegii został Tesla Model S?

Ponadto samochód ten jest jednym z najchętniej kupowanych aut elektrycznych w krainie trolli.
fot. dinside.no
Ze wstępu już wiecie, że zwycięskie auto jest pojazdem elektryczny. Samochody elektryczne w Norwegii są popularne, a ich popularność wzrasta z roku na rok. Jednak Tesla jest wyjątkowa pod wieloma względami.
Tesla Model S (Tesla WhiteStar) to elektryczny samochód osobowy produkowany od 2012 r. przez amerykańską firmę Tesla Motors. Jest to pierwszy elektryczny sedan klasy premium produkowany na skalę masową. Ten stylizowany na coupé samochód jest w całości wykonany z aluminium. Cechują go duża funkcjonalność, dobre osiągi oraz wysoka sprawność. Przeznaczony jest dla siedmiu osób (5+2). Tesla Model S rozpędza się do setki już w 4,4 sekundy (model sportowy; inne modele w 6,2 sek. i 5,6 sek.). Zasięg auta wynosi, w zależności od wersji akumulatora, 370 km lub 490 km, przy stałej prędkości 88 km/h. (dane pochodzą ze strony http://www.teslamotors.com/no_NO/)
Zaawansowany układ napędowy elektryczny Tesli zapewnia niesamowitą wydajność.
Tesla wyznacza standardy w zakresie pojazdów elektrycznych oferując niespotykany wcześniej wśród aut z napędem elektrycznym zasięg oraz ładowanie samochodu w dowolnym miejscy - można podłączyć ją do standardowego gniazdka 230V. Dodatkowo auto ładuje się szybciej niż większość pojazdów tego typu, a spece z Tesla Motors już opracowali specjalne „stacje elektryczne”, które pozwolą na błyskawiczną wymianę całych akumulatorów w czasie około 90-95 sekund.

Nie jest to tani samochód. Jego cena w Norwegii wynosi od 461.000 koron norweskich do 697.000 koron norweskich, w zależności od wyposażenia. (ceny pochodzą ze strony http://www.teslamotors.com/no_NO/) A mimo to Norwegowie szaleją za tym autem.


A oto test zimowy Tesli na trasie Oslo-Trondheim :) Enjoy! :)


















































































































































Reakcje:

18 komentarzy:

  1. o marce wcześniej nie słyszałam ale wygląda godnie ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Tesli dowiedziałam się po raz pierwszy właśnie w Norwegii :) Na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach.

      Usuń
  2. Często je widuje w Bergen i zawsze zwracają moją uwagę. Śmieję się, że dzień bez zobaczenia kliku Tesli i Porsche w Bergen, jest niemożliwy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Fakt, zazwyczaj, gdy krążę po mieście to przynajmniej jedną Teslę muszę zobaczyć ;) Jednym z pierwszych samochodów, które zobaczyłam ostatnio po wyjściu z lotniska w Norwegii była Tesla :)

      Usuń
  3. Mogłabym takim pojeździć... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) I byśmy się tak woziły ;)

      Usuń
    2. Przyczepiłabym się do Was. ;)

      Usuń
    3. I byłoby wesoło :D

      Usuń
  4. A ja wolę auta duuże, najlepiej białe Nissan Qashqai albo KIA Sportage albo jeszcze Mazda CX7 i mogłabym tak wymieniać i wymieniać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z dużych najbardziej lubię te wielgachne ciągniki z olbrzymich amerykańskich ciężarówek ;)

      Usuń
  5. nie słyszałam wcześniej o tej marce, ale wygląd ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej młoda marka, więc nic dziwnego, że wielu osobom jest jeszcze nieznana :)

      Usuń
  6. Witaj, gratuluję wygranej w moim konkursie;-) Proszę o kontakt.Pozdrawiam Missy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i za chwilę wyślę do Ciebie mail :)

      Usuń
  7. Ładny samochodzik, ale obawiam się, że mnie nigdy nie będzie stać na taki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie, może jednak będzie Cię kiedyś stać :D

      Usuń
  8. Totaaaaalnie się nie znam. Kiedy czytałam o napędowym czymstam to mi sie literki rozpłynęły i zlały w czarne tło. :D Ale Nikola Tesla to jeden z moich życiowych idoli więc autko mi sie dobrze kojarzy. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Dla mnie to skojarzenia z Nikola Teslą tez jest bardzo pozytywne :)

      Usuń