Most roku 2013 znajdziesz w Norwegii.

Według amerykańskiego magazynu turystycznego Travel + Leisure mostem roku 2013 jest Høse bru znajdujący się w Suldal nieopodal Narodowej Drogi Turystycznej Ryfylke (droga Rv13 pomiędzy Oanes a Røldal). Most ten spina brzegi rzeki Suldalsågen i jest przeprawą dla pieszych.
fot. Dag Jenssen (http://foto.dagjen.no)
Most to efekt pracy trójki architektów: Sami Rintala, Dagur Eggertsson i Vibeke Jenssen, którzy połączyli surowy beton i stal, tworząc efekt zamkniętej i otwartej przestrzeni nad pędzącą wodą, co daje wyjątkowe wizualne i słuchowe wrażenia oraz eleganckiej interakcji pomiędzy naturą i tworem człowieka, jak pisze magazyn.
fot. Nasjonale turistveger (http://www.nasjonaleturistveger.no)
Høse bru został zamontowany 1 listopada 2012 roku. Ma 29 metrów długości i waży prawie 23 tony. Inicjatorem budowy mostu była gmina Suldal, która chciała ułatwić turystom oraz pieszym łatwiejszy dostęp do terenów na południe od centrum Sand.


fot. Dag Jenssen (http://foto.dagjen.no)
fot. Dag Jenssen (http://foto.dagjen.no)
fot. ryfylke.com
fot. Dag Jenssen (http://foto.dagjen.no)
Mam nadzieję, że uda  mi się tam wybrać :)


Reakcje:

30 komentarzy:

  1. Jak już tam się udasz kiedyś to czekam na fotki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, nie martw się, jeśli tam dotrę, to podzielę się z Wami zdjęciami :)

      Usuń
  2. Cudowna budowla. Jestem pod wrażeniem i chętnie stanęłabym na takim moście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, to taki niepozorny mały most :) Tylko nietypowe i w malowniczym miejscu :)

      Usuń
  3. łałał, ale cudeńko - mam nadzieję, że uda Ci się tam kiedyś być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja też mam taką nadzieję :D Ale jest tyle do zobaczenia!

      Usuń
  4. a jaki przytulny ! (jak na most oczywiście :P )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :D Beton jest bardzo przytulny :D
      Ale napiszę Ci pewna ciekawostkę. Jako, że Norwegowie kochają beton i nijak go nie ozdabiają, poza drobnymi wyjątkami. Jednym z takich wyjątków jest odciśnięta w betonie struktura drewna (drewnianych desek ze słojami) :D

      Usuń
  5. Kocham - kocham - kocham po stokroć te Twoje wpisy z życia Norwegii. Dodawaj jak najczęściej, bo myslę ze ten kraj jest wart pisania o nim. Z resztą jak cała Skandynawia! Z całego serca życzę Ci żeby udało Ci sie jak najszybciej obejrzeć ten most. :)

    PS: te nazwiska sa cudowne - Eggertsson rządzi! <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Część juz przygotowanych w zarysie postów, zniknęłam mi wraz ze śmiercią mojego starego laptopa, nie zdążyłam wszystkiego przerzucić do backupu. Być może uda się odzyskać to i owo :)

      Eggertsson - to po prostu syn Eggert`a (o ile tak się odmienia to imię w języku polskim) :)

      Usuń
  6. Dostałam Twoją wiadomość - bardzo dziękuję, czekam jeszcze na info od Wiki i zacznę coś działać w sprawie nagród. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też chętnie zobaczyłabym ten most na żywo. Na zdjęciach prezentuje się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci żebyś zobaczyła go na własne oczy :)

      Usuń
  8. po prostu cudowne - przepiękne miejsca!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej na zdjęciach :D Ale znając Norwegię, to przynajmniej okolica na żywo też jest piękna :)

      Usuń
  9. Koniecznie trzeba sie tam kiedyś wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :D I zweryfikować naocznie :)

      Usuń
  10. Pięknie. Rozmarzyłam się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmarzenie ... Piękny stan umysłu :)

      Usuń
  11. Nie da się ukryć że jest przepiękny , obyś kiedyś tam otarła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jestem bardzo ciekawa, jakie robi wrażenie na żywo.

      Usuń
  12. Nigdy nie wpadłabym na to, że jest istnieje plebiscyt na most roku! Ten wydaje się dość... zaskakujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym na to nie wpadła gdyby nie norweska gazeta :) I ja spodziewałam się innego rodzaju mostu.

      Usuń
  13. Byłam w Saudzie kiedyś, tak blisko tego mostu, a nie wiedziałam o jego istnieniu. Może latem się tam przejadę, by zrobić kilka zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz blisko, to czemu nie :) Ciekawie byłoby zobaczyć ten sam most na Twoich zdjęciach.

      Usuń
  14. Piękny most. Szczególnie ładnie prezentuje się wieczorem. Kiedyś się tam wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, odpowiednio oświetlenie potrafi zmienić zupełnie zarówno wszelkie budowle, jak i otoczenie :)

      Usuń