Liebster Award po raz trzeci!

Tym razem mój blog został nominowany do zabawy przez Lustitię (klik), Izabelkę (klik) oraz Grace Holloway (klik). Lustitia, Izabelka, trochę mi zabrało czasu zanim udało mi się odpowiedzieć na Wasze pytania. Mam nadzieję, że mi wybaczycie :) I dziękuję wszystkim trzem dziewczynom za wyróżnienie! :) Przyznam się, że miałam sporo przyjemności i trochę trudności przy odpowiadaniu na zadane przez Was pytania.
Zasady:
Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę” Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.
 
Pytania Lustitii
1. Cofasz się o 375 lat by podarować Ludwikowi XIV (jedną!) współczesną nam książkę. Co otrzymałby od ciebie król Francji?
Nie znam się na czasach Króla Słońce, więc trudno mi tu podać dobry pomysł. Ale ... Chyba bym mu zarekomendowała jakąś książkę o sztuce związaną z meblami w stylu Ludwika XIV :) Przykro, ale konkretnego tytułu nie podam, bo  tematyka jest mi obca.

2. Znana gwiazda filmu/piosenki/sportu prosi Cię o napisanie jej biografii. Czyją propozycję przyjęłabyś bez zastanowienia i dlaczego?
Cate Blanchett!!! Podoba mi się jej dorobek filmowy (niestety teatralnego nie mam szans poznać, ale dużo dobrego o nim czytałam). Każdy wywiad,  który z nią czytałam był pełen ciepła, niewymuszonej i nie pozerskiej mądrości, serdeczności, takiej przyjaźni w stosunku do ludzi. Wydaje się być normalna kobietą, która kocha to, co lubi, ale również mocno kocha rodzinę i przyjaciół. No i zachwyca mnie swoimi kreacjami i tym, jak wygląda na wszelkich festiwalach filmowych!

3. Wydajesz swoją pierwszą książkę. Jaki to gatunek?
Albo będzie to fantasy albo powieść historyczna.

4. Idealne miejsce na samotny 3-dniowy wypad to... (zaginamy czasoprzestrzeń - podróż do Buenos Aires trwa tyle samo co do Warszawy).
Budapeszt.

5. Giuseppe Verdi cierpi na brak weny. Potrzebuje inspiracji do nowej opery, więc pyta cię o twój ulubiony utwór (jeden!). Co mu proponujesz?
W zależności od nastroju będą to: II suita Peer Gynt Edwarda Griega (ciekawe, czy kompozytorzy się znali), Sting Englishman in New York albo Metallica For whom the bell tolls. Ale to kropla w morzu!



6. Książka z dzieciństwa, która wzbudziła w tobie (wtedy) największe wzruszenie.
Pewnie nie będę szczególnie oryginalna, bo będą to "Bracia Lwie Serce" Astrid Lindgren.

7. Jaka cecha jest według ciebie najważniejsza w osobowości człowieka? (podpatrzone u Damiana)
Ogólnie to musi to być mieszanka różnych cech, ale jeśli mam wybrać jedną to stawiam na otwartość. To ona prowadzi do chęci poznawania, zrozumienia ludzi.

8. Jaką nadludzką mocą chciałabyś dysponować? (też podpatrzone u Damiana, bardzo mnie zaintrygowało)
Bardzo szeroko pojęte umiejętności telepatyczne.

9. Podaj proszę swój ulubiony cytat. :)
Oczywiście nie ma takiego jednego jedynego cytatu, ale pozwolisz, że przytoczę 3 cytaty z jednej z moich ulubionych książek - "Mistrza i Małgorzaty":)

Dostojewski umarł - powiedziała obywatelka, ale jakoś niezbyt pewnie. Protestuję! - gorąco zawołał Behemot.- Dostojewski jest nieśmiertelny!

Jeszcze kieliszeczek, a ja też dla towarzystwa… I kieliszeczek zagrał, rozbłysnął w świetle księżyca, i kieliszeczek ten pomógł.

Nie wiadomo, dlaczego wszyscy mówią do kotów „ty”, choć jako żywo żaden kot nigdy z nikim nie pił bruderszaftu.

10. Przez miesiąc musisz być zastępcą (czy jak kto woli nawet prawą ręką) jakiegoś polskiego polityka. Na szczęście możesz wybrać, z kim będziesz współpracować. Kogo wybierzesz? (nie musisz tłumaczyć dlaczego)
Jako, że nie sprecyzowałaś okres historycznego, wybieram Stefana Starzyńskiego :)

11. Weź książkę która akurat leży najbliżej ciebie. Otwórz na stronie 58 i przepisz tu pełne zdanie zaczynające się najbliżej 5 linijki (od góry).
W końcu dochodzimy do porozumienia: poczekamy, zobaczymy.

Pytania Izabelki
1. Kiedy pierwszy raz zetknąłeś/aś się z blogami i czy pamiętasz, co to był za blog?
Nie pamiętam dokładnej daty. Wybacz :) Sądzę, że było to jakieś 2-2,5 roku wstecz. I mimo, ze sama nie jestem ani fashionistką ani znawczynią mody ani nie interesuję się szczególnie modą, ale przyciągnął mnie i bardzo mi się spodobał blog Macademian Girl. Podoba mi się, jak łączy kolory i faktury materiałów, choć sama tak bym się nie ubrała, to nie moja bajka :) Ale ona wygląda, jak rajski ptak. Pierwszym blogiem książkowym, który odwiedziłam i zostałam był Zwiedzam Wszechświat. Pierwszy raz odwiedziłam blog Karoliny jakieś dwa lata temu i do dziś bardzo lubię do niej zaglądać i czekam na nowe posty.

2. Dlaczego piszesz bloga?
Namówił mnie mąż. Za co jestem mu wdzięczna, bo poznałam bardzo ciekawych i niezwykłych ludzi i okazało się, że jednak jest ktoś, kto chce czytać to, co napisałam i uważa to za interesujące :) No i musiałam się też gdzieś wygadać :D

3. Czy masz coś nietypowego w sobie, co trochę utrudnia Ci życie (np. nr obuwia, za długie ręce, jesteś wyjątkowo wysoki/a)?
Wśród swoich zewnętrznych cech nie znajduję nic szczególnie utrudniającego mi życie, ale wśród wewnętrznych już tak. Chyba najbardziej utrudnia mi życie ciągłe zamartwianie się o wszystko i o wszystkich.

4. O czym marzyłeś/aś mając 18 lat?
Tak to dawno było ... Na 100% marzyła mi się podróż do Skandynawii z naciskiem na Norwegię oraz podróż po Rosji, wszerz i wzdłuż.

5. Pink Floyd czy Led Zeppelin?
Mąż podpowiada, że Korn ;) Jest fanem :D Trudno mi wybrać ... W chwili obecnej wygrywa jednak Led Zeppelin :) Jednak możliwe, że gdybym odpowiadała na pytanie za tydzień, miesiąc, to mój wybór byłby inny.

6. Kategoria jedzonko: wolisz flaczki czy ozorek?
Flaczki.

7. Jak wygląda Twój ulubiony/wymarzony dzień?
Nigdzie się nie śpieszę, niczym nie przejmuję i żegluję sobie spokojnie przez całą dobę w otoczeniu książek, słoneczka, słonego morza i złotego piasku :D
Ma też inne opcje :D Np. siedzę sobie w Gion w Kioto i oglądam przedstawienie teatru No (i je rozumiem) albo oglądam staję się jedną z maiko i oczywiście świetnie sobie radzę ze wszystkim :D

8. Wolisz kobiety / jesteś kobietą, które noszą spodnie czy spódnice (sukienki)?
Jestem wielbicielką spodni - na sobie :) Ewentualnie sukienki maxi. W tym czuję się dobrze i ładnie ;) Za to lubię podziwiać sukienki i spódnice na innych kobietach, zachwyca mnie jak one w nich pięknie wyglądają :)

9. Jak myślisz, dlaczego ludzie nie czytają książek?
Wydaje mi się, że jednym z czynników jest ich wyobrażenie o czytelnictwie, czyli czytanie to, w ich mniemaniu, nudziarstwo, więc po co to komu? Do tego dochodzi wstyd, że wyjdzie się na kujona, nerda, dziwaka etc. Bo, co to za pasja, to całe czytanie? Nie pochwalisz się ani szalonymi zjazdami na nartach ani akrobacjami na grzebiecie wielbłąda, czy słonia ani żonglowaniem patelniami i garnkami ... No i jest jeszcze nauka ... Każdy wie, że książki uczą, a kto by się chciał uczyć?!

10. Czy masz taką książkę/film, który zmieniła Twoje spojrzenie na życie?
Nie przypominam sobie żadnej książki, czy filmu, które zmieniłyby moje spojrzenie na życie. Pewnie to doznanie ciągle przede mną :) Chociaż ... Można powiedzieć, że pewna książka Nienackiego zmieniła moje spojrzenie na życie ;) Kiedy miałam jakieś 10 lat może ogałacałam bibliotekę z książek już jakiś 3 lat, czyli odkąd poszłam do podstawówki. Zaczynało w niej brakować książek dla mnie, więc wiedziona magią nazwiska pana Nienackiego sięgnęłam po jego kolejna książkę. Tylko, że nie była ona o przygodach Pana Samochodzika. Za to uświadomiła mi, że moi rodzice TO robią! Że dorośli TO robią! I robią TO w taki sposób ;) Wtedy zrozumiałam, że dorośli są dziwni i mają bzika na punkcie seksu ;)

11. Czy wiesz co byś chciał/a dostać na prezent pod choinkę w tym roku?
Nie będę oryginalna: książki przyjmę w każdej ilości :D

Pytania Grace Holloway
1. Czy zdarza ci się krzyczeć z radości, gdy okazuje się, że wychodzi jakaś książka na którą długo czekałaś/eś? Jeśli tak się zdarzyło, to przy której? 
Nie, krzyczeć z radości mi się nie zdarzyło, ale już skakać - tak :) Np. skaczę przy każdej premierze książek Elżbiety Cherezińskiej :D To samo będę robiła, kiedy wreszcie ujrzy światło dzienne kolejna część cyklu Pieśń Lodu i Ognia R.R.Martina.

2. Czy przestałaś/eś czytać książkę w połowie? Z jakiego powodu? 
Bywa, że przerywam na chwile czytanie. Ta chwila czasami trwa kilka godzin, czasami kilka dni, a czasami ... kilka tygodni. Główne powody to: limitowanie sobie samej książki, z którą za nic na świecie nie chcę się rozstać oraz miernota czytanej książki; w tym wypadku muszę się zmuszać, żeby czytać każde kolejne zdanie.

3. Jaki jest twój ulubiony gatunek?  
Wszelkie książki historyczne (znajdzie tu swoje miejsc zarówno powieść historyczna, jak i akademickie opracowanie, a nawet podręczniki ;)), fantastyka, powieści psychologiczne.
 
4. Jaka jest najdłuższa seria, którą przeczytałaś/eś? 
Świat Dysku Pratchetta. Sądzę, że można to uznać za serię. Nadal ją czytam, tj. czekam na kolejne części.

5. Czy zdarzyło ci się zasnąć przy czytaniu? Jeśli tak, to przy jakiej książce? 
Nigdy, przenigdy!
 
6. Podaj (max. 3) twoich ulubionych autorów? 
Jak ja nie cierpię tych ograniczeń! ;) Elżbieta Cherezińska, Haruki Murakami, Virginia Woolf.

7. Pokaż (max. 3) najładniejsze POLSKIE okładki? 
 I znowu ten limit! Nie lubię! Ale pewnie nawet, jakby można było wybrać 10 to i tak wciąż znajdowałabym kolejne, które mi się podobają. Wybrałam te trzy, kolejność przypadkowa.

W komnatach Wolf Hall, Hilary Mantel

Krabat, Otfried Preussler


Pan Lodowego Ogrodu. Tom IV, Jarosław Grzędowicz

 

8. Czy jest jakaś książka nie wydana w Polsce, którą chciałabyś/chciałbyś przeczytać? 
Pewnie tak, ale jakoś nie skupiam się na niedostępnych mi pozycjach i nie wiem, co by to miała być za książka.

9. Czy czytasz w języku obcym? 
Tak. Po rosyjsku, norwesku i troszkę po angielsku.
 
10. Z jaką bohaterką/bohaterem się najbardziej utożsamiasz? 
Nie, niebardzo. Gdy czytam książkę, która mnie pochłonie, wciągnie w swój świat, potrafię się świetnie wczuć w bohatera, ale nie kojarzę, żebym się z kimś szczególnie utożsamiała. Czasami chciałabym przez moment przynajmniej być jakimś bohaterem, ale to nie oznacza, że widzę siebie w nim/jego we mnie.

11. Czy chciałabyś „wejść” do jakiejś książki? Jeśli tak, to do jakiej?
Przychodzą mi na myśl dwie takie książki. A właściwie dwa światy książkowe: Śródziemie Tolkiena ("Władca Pierścieni", "Silmarillion", "Hobbit" etc.) oraz świat księcia Promienistego z dzieła Murasaki Shikibu Opowieść o Genji.

Miałam nikogo nie nominować, ale znalazłam kilka "młodych" blogów, które chciałabym bliżej poznać. Chciałabym też nominować te "starsze", bo jestem ciekawa Waszych odpowiedzi. Będę wdzięczna za każdą odpowiedź, czy to u siebie na blogu, czy u mnie w komentarzach do tego postu. Lustitia i Izableka, jeśli zechcecie się ze mną i moimi Czytelnikami podzielić jakimiś odpowiedziami na moje pytania, bardzo mnie uszczęśliwicie, bo niestety Was nominować nie mogę. Mam nadzieje, że nikt się nie obrazi, że go nominowałam albo wręcz przeciwnie, że go nie nominowałam.

A oto moje pytania:
1. Wyobraź sobie, że nie żyjesz w XXI w., ale w X (masz do dyspozycji całe dziesiąte stulecie). Kim jesteś i dlaczego?

2. A teraz podróż w przyszłość. Tym razem żyjesz w XXVI w.. Kim jesteś i dlaczego?

3.  Jaka piosenka oddaje najlepiej Twój dzisiejszy nastrój?

4. Jaki język obcy chciałabyś/chciałbyś opanować?

5. Jesteś sławna/sławny (nie wnikamy z jakiego powodu) i ma powstać o Tobie film. Kto Twoim zdaniem najlepiej by Cię zagrał?

6. Jaką, jedną, książkę powinien przeczytać każdy niezależnie od swoich zainteresowań?

7. Uśmiecham się, gdy ... (dokończ zdanie)

8. Twoja obsesja to ...

9. Słowo, którego nadużywasz?

10. Wymyśl nowe zakończenie swojego ulubionego filmu lub ulubionej książki i podziel się nim.

11. Jaki był Twój najbardziej dziwaczny zakup?

Nominuję:
http://temporrada.blogspot.com/
http://katia-beauty.blogspot.com/
http://kultuar.blogspot.com/
http://hugekultura.blogspot.com/
http://swiatwidzianyksiazkami.blogspot.com/
http://z-ksiazkami-dookola-swiata.blogspot.com/
http://czworgiem-oczu.blogspot.com/
http://basiapelc.blogspot.com/
http://www.ksiazkowka.pl/
http://mkczytuje.blogspot.com/
http://minerwaproject.blogspot.com/ - Minerwa, wiem, że odpoczywasz i skupiasz się na ważniejszych sprawach niż blogowanie, ale i tak Cię nominuję, może coś kiedyś skrobniesz na ten temat :D

Jeśli ktoś chce odpowiedzieć na pytania, a nie został nominowany, niech śmiało odpowiada w komentarzach! :) A, jak ktoś został nominowany, a w takie zabawy się nie bawi, trudno ... Nie obrażę się za brak odpowiedzi :) Byleby mnie tylko nie zlinczował ;)
Pozdrawiam Was serdecznie! :)


14 komentarzy:

  1. Dzięki za zaproszenie Dysiu. Pytania zadałaś niełatwe, powiem Ci... :) Trzeba nad nimi pomyśleć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :)
      Mam nadzieję, że moje pytania okażą się na tyle interesujące, że więcej osób skusi się, żeby na nie odpowiedzieć :D Taki miałam chytry plan ;)

      Usuń
  2. Na pewno postaram się odpowiedzieć na pytania, ale nie nastąpi to zbyt szybko - odpowiedzi na nie na razie nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie poczekam :) Mnie samej też trochę zeszło z udzieleniem odpowiedzi.

      Usuń
  3. Okładka "Krabatu" naprawdę powala! Jutro rano w pozytywnym cyklu odpowiem na twoje pytania, buziak xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać odpowiedzi :)

      Usuń
  4. Odpowiem na pewno odpowiem...obiecuję;P tylko znajdę chwilę..poza tym też wybrałabym LZ-tów i myślę, zę Twoje marzenie o podróży się spełniło, a Braci Lwie Serce nie czytałam...czy to błąd??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś odpowiedziała :D
      Trochę się mi marzeń spełniło, w tym tez część tego, gdy byłam "nastką" :)
      Marta, "Bracia Lwie Serce" to książka mojego dzieciństwa! Jest piękna i mądra, jak to książki Lindgren. Mnie oswajała z tematem śmierci, odchodzenia i miłości.

      Usuń
  5. Dziękuję za nominację. Nie wiem kiedy umieszczę swoje odpowiedzi, ponieważ muszę je dobrze przemyśleć jak również pytania, które chciałabym zadać następnym blogowiczom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że bierzesz pod uwagę udział w zabawie :) Ciekawie będzie poznać Twoje odpowiedzi :)

      Usuń
  6. Trudne pytania... Odpowiem na pewno, choć może mi to zająć troszkę czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na Twoje odpowiedzi :)

      Usuń
  7. Właśnie sie śmiałam u siebie na blogu, że masz dobry tajming - nominowałam Cię wieki temu! :D Ale pytania mi się bardzo, bardzo podobają. Budapeszt! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jakoś mi się zeszło ... :)

      Usuń