Kolejne wyzwanie w Zapiskach! Może dołączycie?

Tak, tak, Nowy Rok zmobilizował i mnie. Ale nie do podsumowań, czy postanowień, lecz do rozpoczęcia nowego wyzwania na blogu - W 200 książek dookoła świata
Jest to wyzwanie długoterminowe; sądzę, że wieloletnie, i wymagające od uczestnika, więc i ode mnie, sporo wysiłku (poszukiwania książek). Zdaję sobie sprawę, że łatwo nie będzie! Za to będzie ekstremalnie! Ale nie szkodzi! Ciekawi mnie bowiem, jak sobie z nim poradzę i czy uda mi się podołać tej próbie sił :) To rodzaj sprawdzianu dla mnie i mojego czytelnictwa. To także sposób na poznanie historii i kultury innych państw. Za pośrednictwem książek mamy unikalną szansę, żeby zajrzeć, choć na chwilę, w te bliskie i w te odległe od naszego światy, poznać społeczeństwa, które wydają się nam tak różne od tego, w którym żyjemy, "liznąć" trochę egzotyki.
Lista państw biorących w wyzwaniu (możecie ją znaleźć tutaj) liczy sobie trochę więcej niż 200 krajów, a to ze względu na uwzględnienie na niej państw nieuznawanych przez wszystkie państwa, lecz de facto niepodległych. Ot, takie drobne utrudnienie. Lista ta powstała w oparciu o obecny podział polityczny świata. Przyznam się, że jestem ciekawa, jak w trakcie wyzwania będzie ewoluowała mapa polityczna świata.
Wszystkich zainteresowanych wyzwaniem zapraszam tutaj po szczegóły. I pamiętajcie, że nie ma, co się obawiać tego wyzwania, bo to tylko zabawa! :)

PS. Zapraszam też wszystkich chętnych do dzielenia się w komentarzach sugestiami, co do lektur :) Jestem pewna, że wiele/wielu z Was może mi coś zaproponować (oraz pozostałym uczestnikom wyzwania). Szczególnie są tu pożądani pisarze i pisarki z mało popularnych na rynku polskim, i europejskim, krajów. Za każdą wskazówkę, podpowiedź, polecenie, będę bardzo wdzięczna :)
Reakcje:

78 komentarzy:

  1. Mnie ciekawi to, czy istnieją polskie tłumaczenia przynajmniej jednej książki z każdego kraju ;-) Wydaje się to niemożliwe, ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, sądzę, że jest spora szansa, że masz rację, ale ... to także rodzaj wyzwania :) Poza tym można czytać książki w oryginale albo w tłumaczeniu na inny język niż polski.

      Usuń
  2. Zgłaszam się, na to strasznie ekscytujące wyzwanie; czuję się jakbym wybierała się w podróż dookoła świata!!! :D
    Pozdrawiam Cię serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! :) Już dopisałam Cię do uczestników.
      Miłego dnia :)

      Usuń
  3. Ciekawe wyzwanie, jednak chyba nie dla mnie. Czytam w dużej mierze literaturę polską, więc nie spełniłabym warunków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak czasami sięgasz również po obcą literaturę, więc może się skusisz :)

      Usuń
  4. A gdzie mój komentarz? Pisałam... Mówiłam, że fajne wyzwanie - pomyślę nad uczestnictwem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz jest :) Zajrzyj do zasad wyzwania, tam go dodałaś :D
      I liczę, że dołączysz :)

      Usuń
  5. Dołączam, świetny pomysł. I jako, że dzisiaj opublikowałam post, to może uznasz mi Anglię UK z tego postu?
    Jak tak, to "Trzy małe królewny" Georgie Adams i Emily Bolam
    http://basiapelc.blogspot.com/2014/01/trzy-mae-krolewny-georgie-adams-i-emily.html
    literyatura wielkiej brytanii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Zaraz Cię dodam Basiu do blogów biorących udział w wyzwaniu :)
      Oczywiście, że mogę tą książkę uznać, choć akurat z Anglią pewnie problemu nie będzie większego ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. O kurka, ale wyzwanie! Podziwiam! :) I z niecierpliwością czekam na wieści "z frontu" czytelniczego. Ja się nawet ostatnio zabrałam za książkę w j. angielskim. I tak właśnie uczę się norweskiego, że czytam po angielsku. Wstyd! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katia, tez możesz podjąć to wyzwanie :) Nawet sama dla siebie :)
      Hmmmm Ja też się ostatnio uczyłam norweskiego czytając po rosyjsku :P Ale cały czas w tle leci Radio Norge :D

      Usuń
  7. Zgłaszam się :) temporrada.blogspot.com :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! :) Już figurujesz wśród biorących udział w wyzwaniu :)

      Usuń
  8. Czyli jak rozumiem mogę dodać wiele książek z jednego kraju, ale w wyzwaniu głównie chodzi o to, aby było jak najwięcej krajów, tak? 200, postaram się jak najwięcej, ale to będzie bardzo trudne, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Możesz przeczytać, a tym samym dodać wiele książek do jednego kraju z listy. Ale główne założenie, i wyzwanie, jest takie, żeby przeczytać książki z jak największej ilości państw. Im więcej krajów z listy tym lepiej :) A ponieważ niektóre są dość egzotyczne i jak sądzę trudno będzie zdobyć książki z nich pochodzące, stąd zapisek o przynajmniej jednej książce.

      Usuń
  9. myślę i myślę nad nim a powiedz mi czy jeśli akcja będzie się dziać w danym kraju to jak to będzie wyglądać? może było by łatwiej - książki z danym krajem w tle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie Marto :) To ma być szczególe wyzwanie. Wiem, że tak trudniej będzie. Ale jego celem jest także poznawanie pisarzy/pisarek różnych narodowości.
      Ale i tak mam nadzieję, że się zgłosisz :) Ty tak dużo czytasz!

      Usuń
  10. więc ja też się zgłaszam
    http://hugekultura.blogspot.com
    baner dodany w zakładce Wyzwania 2014
    zapraszam również na moje wyzwanie:

    http://hugekultura.blogspot.com/2014/01/wyzwanie-historia-z-trupem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) I bardzo mnie cieszy Twoje uczestnictwo w moim wyzwaniu :)

      Usuń
  11. To ja jako, że Bloga nie prowadzę to podejmę wyzwanie prywatnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :) Trzymam kciuki:)
      Ale, jak chciałoby Ci się recenzje pisać, to może pisać recenzje np. na lubimyczytac.pl

      Usuń
    2. właśnie nigdy nie zaglądałam na ten portal, mówisz warto ?

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe wpisy. Dodaję
    Cię do mojej listy najlepszych blogów turystycznych http://blogi-o-turystyce.blogspot.com/. Liczę na więcej
    ciekawych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że wisy nadal będą Ci się podobały :)

      Usuń
  14. Dysiu mam pytanie co do wyzwania, czy ono musi zawierać długą recenzje, czy może być króciutki opis jedno, dwu, lub kilku zdaniowy o danej książce?
    Nie wiem, czy minimum jedno zdanie wchodzi w grę, ale mam tu dla Ciebie kilka z jednego postu ze Stosikowa (poprawiłam je). Jeżeli uważasz, ze to się nadaje, to odpisz - to wtedy dokładnie dam Ci znać i opiszę kraje.
    Link do wszystkich książek:
    http://basiapelc.blogspot.com/2014/01/stosikowo-nowe-miejsce-czytelni.html
    Książki:
    "Baśń o stalowym jeżu i baśń o rudobrodym koźle" Jan Brzechwa
    "Wielka księga wierszy" praca zbiorowa
    "Skarbnica ulubionych bajek" praca zbiorowa
    "Skąd się wzięłam i inne opowiadania dla małych dzieci" Aleksandra Stańczewska.
    "Wiersze do poduchy" Małgorzata Strzałkowska
    "Co dziś zjadło abecadło" Izabela Mikrut
    "Biuro Zagubionych Zabawek" Iwona Czarkowska
    "Bajki dla przedszkolaka" praca zbiorowa
    "Chrupek i Miętus, dzikie zwierzęta" Delphine Bournay
    "Katar żyrafy" Ryszard Marek Groński
    "Bajka o kapciuszku" Liliana Bardijewska
    "Maszyny i pojazdy. Plac budowy" Monika Witmann
    "Mam przyjaciółkę ratownika medycznego" Ralf Butschow
    "Maks i niespodzianki" Katarzyna Zychla
    "Chcę mieć przyjaciela" Elżbieta Zubrzycka
    "Dlaczego tatuś krzyczy?" Fulvia degl'Innocenti
    "Mam oko na liczby" Aleksandra i Daniel Mizielińscy
    "Mam oko na litery" Aleksandra i Daniel Mizielińscy
    "Auto" J.M. Brum
    "Poczytaj mi mamo jeszcze raz" praca zbiorowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o termin, to dzisiaj je lepiej opisałam, ale nie publikowałam od nowa postu, tylko uaktualniłam stary - tak piszę, żebyś nie przyczepiła się terminu:)))

      Usuń
    2. Basiu, takich króciutki recenzji to ja chcę uniknąć i nie będę ich raczej brała pod uwagę w tym wyzwaniu, więc Twoje Stosikowo odpada. Wybacz. Nie znaczy to, że muszą to być bardzo długie recenzje. To może być kilka zdań, ale bardzie 7-8 niż 2-3. Mam nadzieje, że to Cię nie zniechęci :)
      Żeby nie było to może być zbiorcza recenzja.

      Usuń
    3. No i się przyczepiam :P Znowu jestem świnią, bo jednak liczy się data pierwotnej publikacji recenzji :)

      Usuń
    4. Rozumiem, oczywiście, tak myślałam - nie ma problemu, dzięki za odpowiedź. Miłego dnia kochana xx.

      Usuń
    5. :) Tobie tez życzę miłego dnia Basiu :)

      Usuń
  15. Ja bym sie chcial wypowiedziec jako maz i nie maz... Przestancie mi zone na ksiazki nakrecac bo Ona je naprawde kupuje, a ja je musze przywozic, wnosic i regaly dostawiac. Ostatnio caly moj bagaz podreczny (10kg) to byly ksiazki. Czy mozecie zaczac Jej polecac mnij ciezkie hobby? Z powazaniem Maz Edyty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie wypraszam! :P Tak otwarcie potępiać moje hobby :P
      Nie słuchajcie go!!! :D

      Usuń
    2. Ach, ci faceci. Nic tylko marudzą!! Mój też mnie czasami beszta:)) Ale am mi przynosi nowe, z własnej inicjatywy, nie z przymusu:).

      Usuń
    3. Mój facet też mi dostarcza towaru ;) Tylko czasami musi ponarzekać, tak dla przyzwoitości :))

      Usuń
  16. Ciekawe wyzwanie, ale znam mój słomiany zapał, więc wiem, że nie dam rady jemu sprostać, niemniej jednak życzę powodzenia wszystkim biorącym udział w tej akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cyrysia, zastanów się, bo do wyzwania możesz przystąpić w dowolnym momencie :)
      Dzięki za życzenia, przyda się nam powodzenie :)

      Usuń
  17. ja też się przyłączam, wyzwanie wygląda super:) świetny pretekst do zapoznania się z książkami po które może bym w innych okolicznościach nie sięgnęła:) banerek dodaję do zakładki Wyzwania:) blog Złośnica Czyta http://kultuar.blogspot.com/
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! :) Już dodałam Cię do listy uczestników :)
      Owocnego czytania! :)

      Usuń
  18. Super pomysł na wyzwanie. Chętnie spróbuję się z nim zmierzyć http://ja-sie-dystansuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się zdecydowałaś przyłączyć do wyzwania :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Witam. Miałam już się nie przyłączać do żadnych wyzwań, ale niech tam, to jest bardzo ciekawe, więc się piszę: http://mooly-kartekszelest.blogspot.com/. Pozdrawiam, Molly:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Twój wybór padł na moje wyzwanie :)
      Twój blog został dodany do listy uczestników.
      Pozdrawiam i życzę przyjemnej lektury :)

      Usuń
  20. Z chęcią się przyłączę:) Banner dodany w zakładce Wyzwania: http://swiatwidzianyksiazkami.blogspot.com/p/wyzwania.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie kolejną uczestniczkę :)
      Miłego czytania :)

      Usuń
  21. Świetny pomysł, chętnie się przyłączę: http://z-ksiazkami-dookola-swiata.blogspot.com . Zainspirowałaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :) Cieszę się, że jesteś :) Twój blog już jest na liście tych biorących w wyzwaniu.

      Usuń
  22. Chętnie się przyłączę, bo wyzwanie jest inne niż wszystkie:)
    Gosia B
    http://gosia72.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i cieszę się, że wyzwanie Ci się spodobała i się przyłączyłaś :) Miłego czytania!

      Usuń
  23. Chętnie dołączę do wyzwania.
    http://literaturomania.blogspot.com/

    Banerek w zakładce Wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam w takim razie na recenzje :) Powodzenia :)

      Usuń
  24. Z chęcią wezmę udział w wyzwaniu:)
    http://lifestyllook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Cię dopisałam :) Czekam na recenzje! :D

      Usuń
  25. Rekordów nie pobiję, ale z chęcią do wyzwania się przyłączę ( jeśli można )
    http://perzka.blogspot.com/
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i cieszę się, że skusiłaś się na udział w moim wyzwaniu :) Rekordów nie trzeba bić :)
      Dopisałam Cię już do wyzwania :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. http://perzka.blogspot.com/2014/04/60-carolyn-jess-cooke-zawsze-przy-mnie.html
    "Zawsze przy mnie stój"- Carolyn Jess-Cooke ( Australia i USA) ale jeśli trzeba wybrać jedno miejsce, to wybieram Australię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, dodałam recenzję do wyzwania :)
      Proszę, pamiętaj, żeby kolejne recenzje dodawać tutaj http://zapiskispodpoduszki.blogspot.no/p/w-200-ksiazek-dookoa-swiata.html

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  27. Zgłaszam się :) http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisałam Cię do wyzwania :) Witam i życzę przyjemnych lektur :)

      Usuń
  28. Super wyzwanie. Dobrze, że nie ma ograniczenia czasowego, bo jest też super ciężkie ;) zgłaszam się
    http://lepsza-strona-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w gronie uczestników :) Miłej lektury!
      Twój blog już został dodany do listy.

      Usuń
  29. Zgłaszam się, choć nierozważnie wpisałam się pod innym postem.
    Mój blog - 52 tygodnie czytania
    http://52tygodnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi, już dopisałam Twojego bloga do wyzwania. Cieszę się, że moje wyzwanie Cię zainteresowało :)

      Usuń
  30. Z chęcią przyłączyłabym się do tego wyzwania! Możesz mnie zapisać...
    http://czytaj-i-mysl.blogspot.com/
    PS: Zaliczyłabyś mi recenzję, którą ostatnio dodałam na blogu??Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje wyzwanie Cię zainteresowało :) Oczywiście recenzję książki Kawabaty dodałam do wyzwania :) Gdybyś tylko mogła zamieścić informację przy tym poście, że bierze ona udział w wyzwaniu.

      Usuń
  31. Dlaczego ja dopiero teraz znalazłam to wyzwanie, tym bardziej, że czytam różną literaturę :( Dobrze, że można dołączyć w każdej chwili :) Zrobię u siebie specjalna zakładkę do niego, bo to przecież wyzwanie nad wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zapomniałam najważniejsze :)

      Kasia Roszczenko
      http://zksiazkawdloni.blogspot.com

      Usuń
    2. Witam w moim wyzwaniu i życzę wielu wspaniałych lektur :)

      Usuń
  32. Polska:
    "A.D. XIII" Maja Lidia Kossakowska, Jacek Komuda, Adam Przechrzta, Rafał Dębski, Ewa Białołęcka, Katarzyna Anna Urbanowicz, Krzysztof Kochański, Marcin Wroński, Jacek Piekara, Mirosława Sędzikowska, Magdalena Kozak, Tomasz Bochiński

    http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com/2014/07/ad-xiii-maja-lidia-kossakowska-jacek.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marianna dodałam Twoją recenzję do wyzwania, tylko pamiętaj, proszę, by link dodawać pod wyzwaniem, a nie tutaj :)

      Usuń
  33. Zgłaszam się do wyzwania.
    Nick: Elenkaa_
    Mój blog: pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Elenkoo_ :) Życzę Ci przyjemnych lektur :)

      Usuń
  34. Chętnie zgłoszę się do wyzwania, tym bardziej, że staram się czytać nie tylko polską/amerykańską literaturę :)

    Nick: betoniarka
    blog: http://betoniarka36.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam kolejną uczestniczkę :) Miłego czytania!

      Usuń