Kolejne ciasto czekoladowe

Zachciało mi się wypróbować norweski przepis na coś słodkiego (oczywiście jeden w wielu). W ten oto sposób na moim blogu ponownie czekoladowe ciasto w roli głównej. Tym razem bez jajek, bez mleka (krowiego), za to bardzo słodkie ;) Norwedzy mają jakąś przerażającą słabość do tego co mocno słodkie; jak słodycze, to im bardziej słodkie, tym lepiej. Przynajmniej ja mam takie wrażenie, bo takimi zazwyczaj jestem częstowana. Duże ilości marcepanu, słodkich kremów i ... lukrecji. Fuj! Na szczęście można kupić /zrobić słodycze w opcji bez marcepanu i lukrecji :)
Ostrzegam! Ciasto jest bardzo słodkie! Więc wystarczy naprawdę mały kawałek aby cieszyć się jego smakiem. Na szczęście lukrecji tu nie znajdziecie :)
Przepis pochodzi ze strony Mat for alle, czyli jedzenie dla wszystkich i powstał on z myślą o alergikach.
Składniki na ciasto czekoladowe (1 placek)
*160 gr przesianej mąki pszennej
*2 łyżeczki proszku do pieczenia
*130 g drobnego cukru białego
*2 łyżki kakao w proszku
*150 ml mleka ryżu (opcjonalnie może by
ć mleko sojowe)
*70 g roztopionej margaryny bez mleka (są takie! w Norwegii są to np. niebieska margaryna Soft i niebieska margaryna Melange)




 
Margarynę należy roztopić i przestudzić. Następnie wymieszaj wszystkie suche składniki. Dodaj ostudzoną margarynę i mleko. Ponownie dokładnie wymieszaj. Piecz w okrągłej formie o średnicy 22-23 cm przez około 25 minut w temp. 200 stopni. Po wyjęciu ciasta z piekarnika należy je przestudzić.

Ja upiekłam dwa takie okrągłe warstwy/placki. Można więcej jeśli ktoś chce piętrowe ciasto :)

Składniki na Krem espresso (do przełożenia warstw)

*4 szklanki przesianego cukru pudru
*230 g miękkiej margaryna bez mleka
*2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (lub cukru waniliowego)
*2 łyżki kawy espresso (drobno zmielonej)
*1 łyżka wrzącej wody

Espresso wymieszaj dokładnie z wrzącą wodą. Wymieszaj przesiany cukier puder i cukier waniliowy z miękką margaryną. Gdy masa jest gładka, dodaj espresso i dokładnie wymieszaj, aż do uzyskania gładkiego kremu. 


Krem czekoladowy (na wierzch ciasta)

*75 gr miękkiej margaryny bez mleka
*2 łyżki kawy (nie rozpuszczalnej!)
*3-4 łyżeczki kakao
*1 łyżeczka cukru waniliowego
*250 gr przesianego cukru pudru 



Wymieszaj wszystkie składniki, aż do uzyskania gładkiej masy. I gotowe, masz już krem :) Pamiętaj jednak, jeśli nie możesz od razu po przygotowaniu kremu, ozdobi
ć nim ciasta, umieść go w lodówce na kilka minut przez użyciem.
Wypełnij ciasto kremem espresso (przełóż nim przygotowany placki). Teraz możesz ozdobić ciasto kremem czekoladowym wedle własnego uznania.  
Przechowuj ciasto w chłodnym miejscu, ale nie w lodówce.
 Smacznego! :)

24 komentarze:

  1. Wygląda pięknie, a smaczne to jest na 200% :DDDDDD

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak wygląda kawałek po przekrojeniu?

    OdpowiedzUsuń
  3. O masz, naprawdę wygląda słodko. Pewnie bym go miesiąc jadł, ja po dwóch kostkach czekolady czuje się przesłodzony :-D Apetyczny, nie da się zaprzeczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto długo nie stało, zagwarantowali to goście i mąż:-D Ja sama zjadłam tylko mały kawałek, to mi wystarczylo

      Usuń
  4. Ale mi smaka zrobiłaś na to ciasto :D Chyba zrobie na weekend bo bede miała gości :) Podoba mi sie tu wiec obserwuje : )

    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Jeśli zrobisz ciasto, daj koniecznie znać jak Ci smakowalo.

      Usuń
  5. Raczej z przepisu nie skorzystam, chyba że przy robieniu tortu. Jak robię ciasto czekoladowe, to z czekolady, no i nie przepadam za kawowym kremem. :-) Ale z tortem można eksperymentować. Bardzo to lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inne czekoladowe ciasto też jest ns moim blogu :-)

      Usuń
    2. A ja kawowe kremy uwielbiam :D Lukrecji nie trawię...

      Usuń
    3. Ten krem kawowy był najmniej słodki :D I też lubię takie kremy!

      Usuń
  6. ja bym zjadła je z wyglądu, ale niestety przy mojej cukrzycy odpada;( buziaki Kochana!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kochana, że takich specjalow nie każdy może spróbować. A czy kiedy robisz jakieś ciasto to robisz je zawsze tak żebyś mogła samazzjeść, czy raczej robisz je z myślą o gościach?

      Usuń
  7. Coś czuję, że takie czekoladowo-kawowe ciasto by mi bardzo posmakowało :) Nie spotkałam się z nim wcześniej, ale norweskie słodkości bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę jest dobre, tylko bardzo słodkie:-)

      Usuń
  8. Alez za mna chodzi ostatnio wypiek jakiegos ciasta... Niekoniecznie nawet czekoladowego. Musze sie jednak trzymac w ryzach ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zjadłam tylko mały kawałeczek tego ciasta :) Może możesz sobie upiec coś, co nie przeszkodziło by w Twoim planie żywieniowym?

      Usuń
  9. Wygląda pysznie! :) Też nie lubię lukrecji. Fuuuu. A tutaj to chyba przysmak narodowy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcę kogoś nastraszyć norweskim jedzeniem, to mówię, że tu głównym połączeniem smaków jest lukrecja+marcepan+śledzie na słodko+sól :P

      Usuń
  10. Kolejne narodowe potrawy - już mniej straszne - to pizza i hot-dogi. ;) A jeszcze możesz postraszyć lutefisk - nie wygląda apetycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze taco lubią! :D Lutefisk wygląda jak szara breja i sama jest bez smaku ;)

      Usuń