30 miejsc, które każdy powinien odwiedzić przed 30-tką

Jakiś czas temu natknęłam się w norweskiej gazecie, zdaje się, że w Dagbladet, na artykuł nawiązujący do publikacji The Huffington Post z września br. (KLIK). Artykuł był zatytułowany tak, jak mój post i jak sam tytuł sugeruje, przedstawiał 30 miejsc na świecie, które wedle w/w tytułów należy zobaczyć na własne oczy zanim przekroczy się trzydziestą wiosnę życia. Wśród tych miejsc znalazło się także norweskie Bodø. I to wysoko w rankingu, bo już na 2 miejscu! Stąd zapewne artykuł w norweskim dzienniku :)
Dlaczego akurat przed 30-tką? Ponieważ, jak twierdzi The Huffington Post, jako młodzi ludzie, mamy jeszcze najważniejsze wybory życiowe przed sobą (np. założenie rodziny, karierę, małżeństwo itp.), nasz światopogląd nadal się kształtuje, a - jak każdy wie albo przynajmniej kojarzy odpowiednie powiedzenie - podróże kształcą. Podczas podróży uczymy się samych siebie, poznajemy swoje ograniczenia i pragnienia, dorastamy do ważnych i często trudnych decyzji, stajemy się bardziej otwarci. Nic tylko pakować plecak/walizkę/torbę i ruszać w drogę! :)

A oto miejsca, gdzie przyszli trzydziestolatkowie powinni udać się w pierwszej kolejności:

30. Suche jezioro w Sossusvlei na pustyni Namib, Namibia
29. Klasztor Tiger Nest (Paro Taktsang), Bhutan
 28. Jellyfish Lake (Jezioro Meduz) na wyspie Eil Malk, Palau
27. Dharavi (największe slumsy na świecie) w Mumbaju, Indie
26. Granitowa formacja skalna Half Dome w Parku Narodowym Yosemite, Kalifornia, USA 
25. Święto Songkran w Chiang Mai, Tajlandia
 24. Wyspa Hydra leżąca w archipelagu Wysp Sarońskich, Grecja
23. Pomnik Waszyngtona w parku National Mall w Waszyngtonie, USA
 22. Rajd terenowy The Rhino Charge w Nairobi, Kenia
21. Stadion piłkarski Estadio Azteca (Stadion Azteków) w Meksyku, Meksyk
20. Solnisko (pozostałość po wyschniętym słonym jeziorze) Salar de Uyuni na obszarze płaskowyżu Altiplano w Andach, Boliwia
 19. Park Disney World na Florydzie, USA 
 18. Piramidy w Gizie, Egipt
17. Rzeka Upano, Ekwador
 16. Restauracja La Closerie des Lilas w Paryżu, Francja 6.


15. Szlak Inków Machu Picchu, Peru
 14. Impreza NoWhere, Hiszpania
 13. Ścieżka Pamięci Muru Berlińskiego przy Bernauer Straße w Berlinie, Niemcy
 12. Plac Plaza Mayor w Madrycie, Hiszpania
 11. Macau Tower - wieża w Makau, Chiny
 10. Cieśnina Drake'a leżąca między Ziemią Ognistą, a zachodnią Antarktydą, łącząca Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym
 9. Morze Martwe na pograniczu Izraela i Jordanii
 8. Klub nocny XS Nightclub w Las Vegas, USA

7. Stary Cmentarz Żydowski w Pradze, Czechy

6. Karnawał w Rio de Janeiro, Brazylia
 5. Havana, Kuba
 4. Kwiatowy Parki Hitachi Seaside Park w mieście Hitachinaka w prefekturze Ibaraki, Japonia 

3. Plaża Zurriola w San Sebastian, Hiszpania 
 2.  Bodø, Norwegia

1. Góra Fitz Roy, na granicy Chile i Argentyny


Przyznam się, że lubię sobie poczytać tego typu, lekkie artykuły. Szkoda tylko, że w tym zestawieniu nie ma Polski.
A, jak to jest z Wami? Byliście, w którymś z wymienionych miejsc? Pochwalcie się swoimi wrażeniami :) A może uważacie, że są inne miejsca, w których byliście, a które powinny się w tym zestawieniu znaleźć?


* Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony http://www.huffingtonpost.com
Reakcje:

33 komentarze:

  1. BARDZO chcialabym odwiedzic te wszystkie miejsca! Ale czy przed 30 sie uda... watpie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo chciałabym odwiedzić te miejsca, chociaż wyznaczony termin już mi minął ;)
      Życzę Ci w takim razie żebyś zawitała w te miejsca :)

      Usuń
  2. Jakie cudne zakątki świata. Nie mogę wyjść z podziwu i chociaż niedawno przekroczyłam magiczną 30-tkę, to jednak mam nadzieje, że jeszcze uda mi się odwiedzieć niektóre miejsca z powyższych fotografii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz dwa razy albo i trzy albo i cztery raz mieć 30-tkę :D To tylko jakieś tam zestawienie, więc nie ma co się ta granica wieku przejmować :) Życzę powodzenia w realizacji marzeń podróżniczych :)

      Usuń
  3. Piękne miejsca, ale kurczaki niech oni mnie (nas Dysiu:P) nie dobijają z tą 30-tką haha. Z tych miejsc to byłam tylko w Grecji i Niemczech, ale nie w wymienionych przez nich miejscach. Ech... chciałabym, nie zaprzeczę. A ta Japonia jaka cudnaaaaaa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę to przybijające z ta 30-tką, prawda? :) Mnie trudno byłoby zrealizować taki plan podróżniczy! Jeszcze odwiedzimy wiele ciekawych miejsc i kto wie, może wśród nich będą właśnie te znajdujące się na tej liście :)

      Usuń
  4. Żadnego z tych miejsc nie znam i nie zanosi się bym poznała je przed 30tka. Za mało czasu mi zostało. :) Ale może potem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potem, będziesz szaleć :D

      Usuń
    2. Zawsze można korzystać na emeryturze ;).

      Usuń
  5. Obawiam się, że jak dla mnie, do 30sti lista nie do wykonania. Ten park w Japonii cudnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem, żeby ta listę "zaliczyć" trzeba by zacząć bardzo wcześniej lub być w tych miejscach bardzo krótko. A, ja tak bym nie chciała!
      Oj, piękny, ten park w Japonii :D

      Usuń
  6. Klasztor i szlak Inków najbardziej mnie urzekły;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szlak Inków "chodzi za mną" od dzieciństwa, tata mnie zaraził :D

      Usuń
  7. I tutaj moje dziecinna natura wybiega przed szereg: DISNEY WORLD!!!! :D Przed trzydziestką to wszystko zobaczyć? Chyba po dużej wygranej w totka. ;) Pierwsze 30tka już za mną, może przed drugą zobaczę kilka z tych miejsc. No dobra. Nie może. Na pewno. Tak sobie trzeba powtarzać, to się spełni. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chętnie odwiedziła Disney World :D

      Usuń
  8. Byłam ostatnio w Berlinie i w Pradze, ale tych konkretnych miejsc nie odwiedziłam, ale w Berlinie oczywiście widziałam fragmenty muru berlińskiego, natomiast cmentarz żydowski to ja mogę odwiedzić nawet u siebie na wsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cmentarzy żydowskich jest sporo na świecie, chyba właśnie w Europie najwięcej. Możliwe, że ten jest jednym z najstarszych.

      Usuń
  9. Jakoś nie mam zacięcia podróżniczego. Ale do Disneya bym pojechała. :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, ja bym sobie podróżowała :D Ale może być na początek Disney World, nawet ten pod Paryżem :)

      Usuń
  10. To mi jeszcze zostały tylko 2 miesiące, aby zdążyć przed 30 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli po dwa dni na każde miejsce :D

      Usuń
  11. Jakoś tak się składa, że żadnych z tych miejsc nie widziałam, a trzydziestka u mnie już tuż tuż ;) Do części z tych miejsc mnie jakoś nie ciągnie, ale udało mi się jednak zobaczyć kilka innych, które miałam na swojej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądając na Twojego bloga i czytając wpisy, śmiem twierdzić, że wiele z odwiedzonych przez Ciebie miejsc, mogłoby spokojnie zastąpić te wchodzące w skład tej listy :)

      Usuń
  12. Nie byłam w żadnym, ale najbardziej podobałoby mi się w Disneylandzie :P
    no i na jakimś rajdzie terenowym !
    do listy dodałabym Sangrię na Raval w Barcelonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że Dinseyland przoduje :D
      Tak sądziłam, że Ty coś z Barcelony byś dorzuciła do tej listy :D I w sumie to się nie dziwię - jest piękna! :)

      Usuń
  13. Cześć Edytko :)
    Jestem już po 40, stety ;) i przed 30 widziałam 2 miejsca - Plaza Major w Madrycie i Ścieżkę pamięci pod Murem Berlińskim. W Pradze nie widziałam tego cmentarza (czy to ten sam co w teledysku INXS "Never Tear Us Apart"?)
    Faktycznie szkoda, że nie ma tutaj nic z Polski, proponowałabym na przykład Bieszczady: szlak z Ustrzyk Górnych przez Wołosate na Tarnicę. Jest tyle pięknych miejsc w innych częściach świata, że nie przykładałabym aż takiej wagi do tych 30 wymienionych....
    Serdecznie pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, widzisz, nie wiem, czy to ten cmentarz z teledysku INXS! To taki post z przymrużeniem oka ;) Wiadomo rankingi rankingami, a my podróżujemy, gdzie chcemy :)
      Pozdrawiam ciepło, Izabelko :)

      Usuń
    2. Wiesz, co? Sprawdziłam, obejrzałam teledysk i doszłam do wniosku, że tak, to jest ten sam cmentarz żydowski!

      Usuń
  14. Przed 30 nie da rady, może jedynie Egipt i piramidy się uda, reszta pozostaje wątpliwa , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi! Reszta przed drugą 30-tką :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nieco dziwią mnie wybrane miejsca, ale faki już urok takich zestawień :-) Regularnie czytamThe Huffington Post i oni jednak są bardzo skoncentrowani na swoim kraju (w sumie trudno się dziwić). Chyba każdy z nas na bazie własnych doświadczeń mógłby stworzyć taką listę i jeszcze to uzasadnić. Nie przywiązuję dużej uwagi do takich artukułów, a raczej traktuję je jako ciekawostkę, bo zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego :-)

    Z serdecznymi pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madame Edith, masz rację, zapewne każdy z nas jest w stanie stworzyć własną subiektywną listę miejsc, które koniecznie trzeba odwiedzić przed 30-, 40-, 50-tką itd. :) Ja też traktuję takie zestawienia jako ciekawostkę, inspirację.
      Miło mi, że do mnie zajrzałaś :D
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń