Gjølmunnebrua

Pamiętacie, jak pisałam o Hardangerbrua? (KLIK) Fajny most, prawda? To teraz chcę Wam pokazać inny most. Też niedawno otwarty. Skromniejszy. Nie poraża swoją wielkością ani rozpiętością ani kwotą, jaka została przeznaczona na jego budowę. Jednak na mnie zrobił o wiele, wiele większe wrażenie. Dlaczego? Hardangerbrua to most, który pokonacie jadąc samochodem, widząc jedynie przed sobą i za sobą drogę biegnącą przez most i piękne widoki dookoła, ale nie spoglądacie bezpośrednio w dół. I to 160 m w dół. 160 m pomiędzy metalową kratkowaną kładkę mostu wiszącego nad przepaścią. Mostu, którym właśnie idziecie pokonując jedną z tras wspinaczkowych w norweskich górach.
www.nrk.no
Widok zapiera dech w piersiach, lecz czy pokonacie swój lęk i kolana jak z waty? :)
www.stryn.no
Most wiszący Gjølmunnebrua został otwarty 24.08.2013 r. Most znajduje się na szlaku Via Ferrata Loen, nieopodal Stryn w regionie Sogn og Fjordane, zawieszony pomiędzy górami Hoven i Midt-Tunga. Jest najdłuższym mostem wiszącym na trasie wspinaczkowej w Europie (120 m długości). Most znajduje się na wysokości 750 m n.p.m.,a jego środek znajduje się nad 160-metrową przepaścią. Zanim jednak będzie można nacieszyć swe oczy porażającymi widokami, należy wejść po zboczu góry na wysokość 750 m n.p.m.
www.stryn.no
Jak już dotrzecie do 120-metrowej długości mostu, będziecie mogli podziwiać z góry Hundvikfjord i turkusowe jezioro Lovatnet.
www.firda.no
Niewątpliwie jest to niezapomniane przeżycie, a widok wspaniały ... O ile zdobędziesz się na odwagę i rozejrzysz :)
Tak to wygląda! Zapraszam :) Wchodzicie?


Reakcje:

25 komentarzy:

  1. Dysiu ciekawa jestem czy udało Ci się być tam osobiście, bo po zdjęciach wydaje mi się, że tak, ale już zgłupiałam. Efekt łał, jak ja bym tam z ogromną chęcią weszła na ten most!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie byłam :) Najpierw muszę opanować wspinaczkę i jeszcze kondycje poprawić! Ale chciałabym tam dotrzeć i przejść tym mostem, mimo dygoczących i miękkich kolan :D

      Usuń
    2. Koniecznie to kiedyś zrób - będziesz wspominać do końca życia

      Usuń
  2. kurczę! cudne widoki...takie są moje ulubione szczególnie pierwsze dwa! ja bym się wybrała i po wspinała, bo już to robiłam, ale na mniejszych wysokościach;) za to lubię skakać na bungee do wody! rewelacja;) xxx czekam na recenzje książek;PPPP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś pełna niespodzianek, wiesz :) Często skaczesz na bungee?

      Usuń
  3. bardzo chcialabym tamtedy przejsc! niesamowicie bym sie bała ale na pewno bylo by to wspomnienie na cale zycie! widok jak w filmach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To byśmy byłe dwie trzęsące portkami, ale bardzo chcące przejść tym mostem :D
      Tylko to spory kawałek ode mnie!

      Usuń
  4. Most jest suuuuper, chciałabym tam wleźć. Na bungee też bym zresztą chętnie skoczyła. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiesz, gdzie planować jakiś najbliższy wyjazd :D

      Usuń
  5. O raju, ja bym na ten most nie wlazła. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, a może z zawiązanymi oczami? :P

      Usuń
  6. ojojoj ! juz mi się w głowie kręci na samą myśl !

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba bym dostała zawału. Ale chciałabym to zobaczyć na własne oczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała to zobaczyć :)

      Usuń
    2. Tylko, czy bym się tam wspięła?!?

      Usuń
  8. Zachęciłaś mnie, żeby wybrać się w przyszłym roku w okolice Stryn i zobaczyć ten most. Widoki są wspaniałe, aczkolwiek nie wiem, czy bym się odważyła przejść nim na drugą stronę... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może tak zachwyci Cię widok, że nawet nie zauważysz, kiedy przekroczysz most :)
      Mam nadzieje, że realizacja Twoich planów się powiedzie!

      Usuń
    2. Tak też być może... Trzeba będzie się przekonać... :)

      Usuń
    3. Wrażenia na pewno będą niezapomniane! :)

      Usuń
  9. nie mam pewności czy odważyłabym się tamtędy przejść :) Niesamowite przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie ... Może sama siebie byś zaskoczyła :)

      Usuń
  10. "Nie wchodzę! Chociaż... chciałabym... ale... nie! Boje sie. Ale tak tam pieknie, że moze... no... no dobra. Albo nie, nie Bożeeee. Albo dobra, ide." - tak widzę siebie w tej sytuacji. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha :DDD Możliwe, że ja miałabym tak samo :D

      Usuń