Sałatka z łososiem wędzonym i melonem

Bardzo lubię sałatki! Mogę je jeść na śniadanie, obiad, kolację ... Więc jakże by mogło zabraknąć ich na moim blogu? :)
Dziś ostatnio przygotowany zielony specjał :)

Do przygotowania tej sałatki można wykorzystać dowolny rodzaj sałaty. Ja wykorzystałam rukolę, sałatę karbowaną, trochę lollo rosso i roszponki. Ilość potrzebnych do wykonania sałatki składników jest przybliżona.
 
Składniki

150 g różnego rodzaju sałaty, umytej i osuszonej
100 g wędzonego łososia, pokrojonego w paski
1 miodowy melon, pokrojony w kostkę lub wydrążony w kuleczki
1 średniej wielkości czerwona cebula, pokrojona w piórka
4 łyżki oliwy z oliwek
łyżeczka płynnego miodu
świeża mięta lub łyżeczka suszonej
szczypta soli i pieprzu
Czystą i wysuszoną sałatę wkładamy do miski.
Melona należy przekroić na pół, wydrążyć pestki łyżką. Następnie jeśli mamy specjalną łyżkę do wycinania kuleczek (nie mam tu na myśli łyżki do lodów :P) możemy je wykrawać z melona, ale możemy też pokroić go po porostu w sporą kostkę.
Łososia kroimy na raczej cienkie i niezbyt długie paski - takie, aby można je było spokojnie jeść bez krojenia nożem.
Obieramy z łupin cebulę i kroimy w piórka.
Dorzucamy przygotowanego melona, łososia i cebule do sałaty. Mieszamy.
Teraz czas zabrać się za dressing. Mieszamy ze sobą oliwę z oliwek, miód, posiekaną miętę (lub suszoną miętę), odrobinę soli i pieprzu. Ja zazwyczaj wrzucam wszystkie składniki do małej zamykanej szczelnie miseczki i porządnie nią wstrząsam aż wszystkie składniki połączą się.
Gotowym dressingiem polewamy sałatkę. Możemy jeszcze przybrać ją tuż przed podaniem kilkoma listkami świeżej mięty.
Sałatka jest pyszna sama bez żadnych dodatków. Jednak można ją podać z kawałkami podpieczonej lub świeżej bagietki albo pieczywem czosnkowym. 
Smacznego!

16 komentarzy:

  1. pyszzzzznościiiiiiiiiiii! na pewno wypróbuję bo uwielbiam sałatki! tylko zamienię melona na coś innego bo mój Ł. nie lubi;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gruszki lubi? Jeśli tak, to polecam tez wersję z gruszkami :)

      Usuń
    2. gruszki lubi, więc wypróbuję i dam znać!!

      Usuń
  2. Sałatka prezentuje się bajerancko! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie salatki.
    lubie lososia
    lubie rukole
    lubie cebule
    wyglada na to ze ja polubie!

    OdpowiedzUsuń
  4. To pewnie ma witaminy, to nie dla mnie, ja się żywię tradycyjną czekoladą. :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ma :P A czekoladę też lubię zjeść :)

      Usuń
  5. Sałatki uwielbiam w każdej wersji z melonem nie znam, więc chętnie spróbuję,a jadłam sałatkę arbuzową i była boska :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam sałatkę z arbuzem i fetą, połączenie tyleż zaskakujące, co bardzo smaczne :)

      Usuń
  6. "Książki, dobra herbata, zapach słonego morza, koty ... Ciekawi ludzie, ciekawe miejsca" - jakbym czytała o sobie. ;D Masz świetnego bloga - ksiażki, kosmetyki, dobra, egzotyczna kuchnia (love krewetki! :p )... Z wielką przyjemnością będę obserwować i odwiedzać. :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo się cieszę z takiego entuzjastycznego Czytelnika :D
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń