Liebster Award poraz drugi

Otrzymałam kolejne dwie nominacje do Liebster Award, jedną od Arkana Urody i Wdzięku , drugą od Basi z Czytelni. Bardzo Wam dziękuję, miło mi, że o mnie pomyślałyście :)
Ponieważ już raz brałam udział w zabawie, tym razem jedynie odpowiem na zadane przez dziewczyny pytania lecz nikogo nie nominuję i nie zadam własnych pytań.

Pytania Arkan Urody i Wdzięku


1. Tusz ze szczoteczką zwykłą czy sylikonową?
Kategorycznie wolę zwykłą, tradycyjną szczoteczkę, choć bywają tusze z silikonową szczoteczką, z którymi się polubiłam :) Np. Collistar Mascara Infinito

2. Błyszczyk czy pomadka?
Błyszczyk.

3. Podkład czy krem BB?
Krem BB.

4. Jeansy rurki czy legginsy?
Rurki, ale powoli przekonuję się do legginsów. Ale przyznam się, że najbardziej lubię spodnie typu "szwedy" :D

5. Apaszka czy komin (zszyty szal)?
Zależy kiedy. Ciepłą wiosną, czy latem, wybieram apaszki, ale zimą i jesienią lubię opatulić się kominem. Do tego jesienią - kalosze i płaszcz przecideszczowy - i mogę skakać po kałużach, a zimą - ciepłe miękkie rękawiczki i czapka oraz kurtka i cieszę się ze śniegu jak dziecko :)

6. Koturna czy obcas?
Koturny.

7. Paznokcie okrągłe czy kwadratowe?
Nie zwracam na to właściwie uwagi :P Ale powiedzmy, że ideałem byłyby te o kształcie migdała :)

8. Kosmetyk bez którego nie możesz się obejść i który zawsze znajdzie miejsce w twojej łazience?
Na 100% porządny balsam do ciała i krem do rak. Nie cierpię suchej, swędzącej skóry!

9. Porównaj się do jakiegoś zwierzęcia i uzasadnij dlaczego padł taki wybór?
Często mówię o sobie tchórzofretka :P Ale nie wyjaśnię tego, nie ma sposobu, żeby ktoś to zrozumiał :D

10. Jedna osobą, którą zabrałabyś/zabrałbyś na bezludną wyspę?
Będę uprawiała lizusostwo :P To byłby mój mąż :) Zaradny i pomysłowy z niego mężczyzna i jak nikt potrafi mnie i rozśmieszyć, i poprawić mi humor i wkurzyć :P Życie z nim nawet na bezludnej wyspie byłoby urozmaicone :D

11. Co zrobiłabyś/zrobiłbyś z wysoką wygraną w Toto Lotka?
Trochę tego jest :D Dzięki wygranej mogłabym kupić duuuuuuuuuuuuuuużo książek :P Mogłabym też pomóc pewnej osobie w trudnej sytuacji i w ogóle udzielić pomocy i/lub wsparcia tym, którym chcę i wiem, że tego potrzebują, podróżować po świecie, mieć wymarzone własne cztery kąty, zapisać się na dłuuugie i intensywne kursy językowe.

Pytania Basi

1. Dlaczego odwiedzasz mojego bloga? Czy jest może coś co podoba Ci się w nim, a jeżeli tak, to co najbardziej?
Trafiłam do Ciebie, tak, jak na wiele blogów, przypadkiem. Spodobała mi się żyrafa Tosia i zabawa przez Ciebie zaproponowana. Później wgłębiłam się w bloga i zachwyciła mnie rozpiętość tematyki i gatunków Twoich lektur oraz sposób w jaki piszesz :) Czytając Twojego bloga, rozmawiając z Tobą w komentarzach, odnoszę wrażenie, że prowadzą rozmowę z najlepszym przyjacielem, kimś niezmiernie mi bliskim, kimś, kto mimo dzielących nas różnic, rozumie mnie :) Podobają mi się też bardzo wszystkie posty około książkowe (i nie tylko) - nie będące recenzjami.

2. Wolisz czytać wieczorami, czy w ciągu dnia?
Każda pora jest dobra! Nie mam jednej ulubionej, chociaż, jak przystało na typową sowę, najlepiej czuję się ciemną nocą, wtedy też najlepiej mi się pracuje, sprząta, gotuje, więc pewnie również czyta :)

3. Czy kiedy czytasz, to musisz mieć absolutną ciszę, żeby się skupić, czy jednocześnie 4. potrafisz słuchać muzyki, lub oglądać telewizję?
Wszystko zależy od książki i od mojego nastroju. Muzyka mi nie przeszkadza, lubię słuchać  muzyki, kiedy czytam. Jednak bywają takie chwile i takie książki, kiedy jednak wyłączam muzykę i czytam w ciszy. Telewizji nie oglądam w ogóle, więc ten dylemat mam z głowy :)

4. Co dokładnie czujesz podczas czytania książki, którą uznałeś/aś za wspaniałą?
Trudne pytanie! Czuję się częścią książki, częścią opowiadanej w niej historii, jej treść wplata się mocno w moje życie, często pośrednio zmieniając mnie i moje spojrzenie na świat. Często towarzyszy temu fizyczna przyjemność, porównywalna z tą, która się odczuwa, gdy dolatuje mnie jakiś piękny ukochany zapach, gdy obejmuje, czy uśmiecha się do mnie ktoś ważny dla mnie, gdy na podniebieniu czuję rozkoszny smak.

5. Ekranizację jakiej książki chciał(a)byś obejrzeć? Czy została już nakręcona, czy jeszcze nie?
Od zawsze, tj. odkąd przeczytałam, chciałam obejrzeć ekranizację "Sagi o Ludziach Lodu" :D Ponoć islandzki reżyser Garun Danielsdottir wraz z firmą Pegasus Pictures są w początkowej fazie stworzenia serialu telewizyjnego bazującego na tej serii. Aż się boję, co by wyszło, gdyby ktoś się za książki zabrał i nakręcił film lub serial właśnie.
Chciałam też obejrzeć ekranizację "Władcy pierścieni", no i, proszę, jest :)

6. Literaturę którego kraju cenisz sobie najbardziej ?
Nie wydaje mi się, żebym jakąś przedkładała szczególnie nad inną. Mam swoje fascynacje, ale nie ze względu na wyższość jednej literatury nad drugą.

7. Wymień swoją ulubioną lekturę szkolną (o ile pamiętasz).
Pierwsze, co mi do głowy przychodzi to "Karolcia" :D To pierwsza szkolna lektura, którą tak zapamiętałam i wracałam do niej.

8. Wymień ulubionego polskiego autora/autorkę.
Lubię Marię Pawlikowską-Jasnorzewską, Tadeusza Micińskiego, Halinę Poświatowską, Elżbietę Cherezińską, Gabrielę Zapolską, Olgę Tokarczuk... Sporo mogłabym jeszcze wymieniać :) Jednej jedynej autorki/autora nie potrafiłabym jednak wybrać.

9. Jaką postać literacką cenisz sobie najbardziej?
I znowu pytanie z serii trudnych :P Myślę, myślę i myślę ... Ciężki wybór. Dlatego napiszę pierwsze, co mi przyjdzie do głowy, tak jest łatwiej. To będzie Halderd stworzona przez Elżbietę Cherezińską i Behemot z "Mistrza i Małgorzaty" :) Oczywiście to nie jedyne postaci, o których mogłabym powiedzieć, że cenię je sobie najbardziej, ale przecież nie będę pracy naukowej o tym pisała ;) Po za tym, gdybym zaczęła roztrząsać jaka postać jest tą "naj" i dlaczego, zaraz by się okazało, że każda :D

10. Czym się kierujesz kupując książkę o której nigdy i nigdzie wcześniej nie słyszałeś/aś? Ceną? Promocją? Okładką? Czy zdarza Ci się taki zakup?
Krótkim streszczeniem znajdującym się na okładce książki, czasami okładką. Ale w sumie to rzadko kupuje w ten sposób książki, zazwyczaj mam już wcześniej upatrzone tytuły, które chce kupić.

11. Jaką książkę teraz czytasz?
"Mitologia japońska" Kozyra Agnieszka
"Losy niezagubione. Ścieżki Polaków w norweskich fiordach" Bratbak Björn
"Błazen królowej" Gregory Philippa

To było na tyle moi mili :) Pozdrawiam Was ciepło! :)

22 komentarze:

  1. z 7 i 11 oraz 2 u Basi to jakbym sama pisała;)) pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  2. haha ale mi posłodziłaś - świetne odpowiedzi - byłam po prostu ciekawa co kto u mnie lubi, a Twoja odpowiedź przeszła moje całkowite oczekiwania. Jejku muszę Ci jakoś na dniach podebrać te odpowiedzi i wrzucić na bloga - a pytałam bo chcę stworzyć stronkę - DLACZEGO ODWIEDZACIE CZYTELNIĘ? - i Twój cytat będzie numer one - obiecuję:)

    Również uwielbiam Karolcię:)
    I Zapolską!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko napisałam prawdę :) Naprawdę lubię dlatego właśnie zaglądać do Czytelni!
      Super pomysł ze stronką "DLACZEGO ODWIEDZACIE CZYTELNIĘ? :) Ciekawa jestem, co inni wymienią.

      Usuń
    2. Stronka będzie miała jednak inny tytuł:D Pomysłów mam mnóstwo, ale brakuje miejsca - można zrobić tylko 20 stron - a ja już mam na maksa i muszę coś pousuwać, żeby zrobić tak jak chcę:P

      Usuń
    3. Zrobisz, jak Ci spodoba, jeśli tylko znajdziesz miejsce ;)

      Usuń
  3. bez butów na koturnie chyba nie byłabym w stanie już żyć <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to również ten typ obuwia, który musi być w mojej szafie :)

      Usuń
  4. Śmiesznie mi się czytało odpowiedzi na pytania kosmetyczne, bo należę do osób, które nie widzą specjalnej różnicy między rodzajami szczoteczek. :D A odpowiedzi na pytania od Basi bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tak, ja wiem, że to nie jest coś co wszystkich interesuje :) Ale mój blog to taki misz-masz, więc mam nadzieję, że i tak będziesz zaglądała do mnie :)
      I dziękuję - to odnośnie odpowiedzi na pytania Basi - starałam się :D

      Usuń
  5. Książki uwielbiam. I zupełnie nie umiem czytać dwóch czy trzech na raz. :) Poświęcam się jednej. :)
    Szczoteczka w tuszu tylko silikonowa. Choć kto wie... ;)
    A krem do rąk polecam z Dermalogica Multivitamin hand and nail treatment - może nie jest tani, ale nic lepszego na świecie nie ma. A że fantastycznie i na długo nawilża, to jest wydajny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie zawsze czytam kilka książek naraz, ale czasami mi się zdarza :) I to jest akurat ten czas :D
      Dobrze, że napisałaś o tym kremie do rąk! Dziękuję :) Będę mogła go wypróbować.

      Usuń
  6. Moją ulubioną lekturą też jest "Karolcia" :) wspominam ją strasznie miło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo "Karolcia" to pełna magii książka :)

      Usuń
  7. Edytko przeczytaj proszę o nowym pomyśle na DYSKUSYJE tutaj w komentarzach:

    http://basiapelc.blogspot.com/p/wyzwania.html

    Zacznij od wypowiedzi Marty - 13 września 2013 13:08

    Napisz tam co o tym myślisz, ok?

    Byłabym nieocenionym dodatkiem - przeczytałaś wszystko i wszystkich:D:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "...przeczytałaś wszystko i wszystkich:D:P" - rozbawiłaś mnie :D Ale dziękuję za wiarę we mnie :D :*

      Już idę czytać :)

      Usuń
  8. Ciekawe odpowiedzi. :P
    Mitologia musi być ciekawa, sama chciałabym przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Oj, jest ciekawa! I to bardzo!

      Usuń
  9. O matko, pierwszy raz spotkałam osobę której spodobała sie "Saga o Ludziach Lodu"!!! <3 <3 Witaj w klubie! Też z radością zobaczyłabym ekranizacje. I w ogóle - Karolcia i Behemot niech żyja, żyja nam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę??? Nie spotkałaś dotąd nikogo, kto by lubił "Sagę"? Niemożliwe! Ja trochę takich osób spotkałam :) Na szczęście :)
      Jeśli tylko uda się Islandczykom zrealizować ten mini serial i dowiem się o tym dam znać :)

      Usuń
    2. Serio,serio! W ogóle w moim otoczeniu jest zdecydowanie ZBYT mało czynnych czytelników. Dobrze, że z pomocą przychodzi blogosfera. :)

      Usuń
    3. O, tak! W blogosferze można odnaleźć ciekawe miejsca i poznać fantastycznych ludzi :) Dzięki blogosferze mogę nareszcie "nagadać" się o wszystkim :D

      A właśnie! Nie wiem, czy wiesz, ale razem z kilkoma dziewczynami z blogosfery właśnie, założyłyśmy blogo-forum Dyskusyje, miejsce do rozmów głównie na tematy książkowe, ale i inne. Dopiero zaczęłyśmy, ale zapraszam serdecznie na http://dyskusyje.blogspot.com/

      Usuń