Książki jak cukierki ;)

Natchnęła mnie Basia z Czytelni, swoimi pytaniami w zabawie Liebster award, pobudziła do myślenia o moim stosunku do książek, do literatury. I jak to bywa, pewne odpowiedzi przyszły mi do głowy z opóźnieniem. Poniższy cytat byłby jak znalazł jako moja odpowiedź na pytanie nr 4 - "Co dokładnie czujesz podczas czytania książki, którą uznałeś/aś za wspaniałą?"

"Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.” 
(Bohumil Hrabal "Zbyt głośna samotność")

24 komentarze:

  1. Przepiękne i dla mnie tyczy się do wielu książek...ja uwielbiam zdanie "Kocham Cię jak milion żelków-cukierków" - to tak odnośnie słodyczy...
    a jak u Ciebie ze słodyczami?? bo ja nie przepadam;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kocham Cię jak milion żelków-cukierków" - cudne! :D
      Wiesz, co wolę owoce niż słodycze :) Czasami miewam napad i potrzebuję trochę słodkości zjeść, ale nie potrafię, np. zjeść całej tabliczki czekolady za jednym posiedzeniem.

      Usuń
    2. Mój mąż kocha żelki, dziewczyny - powiem mu tak:)

      Usuń
    3. Ciekawa jestem jego reakcji :D

      Usuń
    4. Ja jem całą czekoladę, a właściwie jadłam tylko przy miesiączce, a tak to kocham owoce;))

      Usuń
    5. Ja się "przesładzam" za szybko :)

      Usuń
  2. hahaha Dyśka, myślimy niemal identycznie - dokładnie ten cytat miała u siebie w Czytelni przez kilka mcy w zakładce CYTATY. I byłam w nim zakochana totalnie, autor, słynny czeski pisarz lubił zaglądać do kieliszka, stąd jego często porównania przyjemności z alkoholem;) Nie zmienia to faktu, iż pisał cudnie... Zakładkę niedawno zlikwidowałam, bo potrzebowałam miejsca na wyzwania i musiałam coś poświęcić - coś kosztem czegoś. Miałam je dodać, za radą Marty, do O MNIE, ale musze to przemyśleć i wtedy może gdzieś dodam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że ten cytat tam był :) Widziałam zakładkę, bo chyba w pasku bocznym u Ciebie jak wchodziłam pojawiał się losowy cytat i zawsze go czytałam, ale na ten nigdy nie trafiłam.
      Pomyśl, może rzeczywiście gdzieś będziesz mogła je dodać :)

      Usuń
    2. nie, nie - miałam oddzielną stronę - pod balonem, a to po bokach to losowe posty, a nie strony:)

      Usuń
    3. No, to coś przegapiłam ;) Przepraszam!

      Usuń
  3. Swoją drogą, ten cytat jest nietuzinkową, bajeczną odpowiedzia na moje pytanie. Dziękuję...x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, że czasami te najlepsze odpowiedzi i pomysł przychodzą mi do głowy po czasie :)

      Usuń
    2. lepiej późno, niż wcale:)

      Usuń
  4. O jeju, cytat z jednej z moich najukochańszych książek... :D Rozczuliłaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę??? To mi miło, że tak niechcący sprawiłam Ci małą przyjemność :)

      Usuń
  5. Bardzo piękne słowa nic dodać nic ująć tylko czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właśnie, czy to oznacza, ze ciągle mam w czubie? :P

      Usuń
    2. Zależy jak na to spojrzeć, ale chyba od cukierków książkowych nie masz, no chyba, że od alkoholu :D

      Usuń
    3. Nie ... Alkoholu spożywam dużo dużo mniej niż książek :)

      Usuń
  6. Bardzo trafny cytat, przepiękne. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafnie koleżanko ! jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Chciałam coś napisać, ale na szczęście w porę zdałam sobie sprawę z dwuznaczności słów i napisałam :P

      Usuń