Wieczorna lektura

Postanowiłam się z Wami podzielić małym fragmentem jednej z książek, które obecnie czytam. Otworzyłam tam, gdzie ostatnio skończyłam, wskazałam palcem i oto jest :)

"Pieśń echo niesie po plaży, po lesie, 
           Spływa w dolinę, gdzie stworzeń jest moc.
Białe zające wśród trwa śmigające,

 Ćmy jasnookie, co gapią się w noc.

W cichym zdumieniu, głęboko w cieniu

Borsuki świecą ślepiami.

Słyszałem kroki, lekkie podskoki

I żwiru chrzęst pod stopami.

Srebrzysta muzyka, co z nagła umyka,

Zaledwie pochwyci ją ucho.

Szukałem, goniłem, lecz ślad zagubiłem,

Znów wokół pusto i głucho." 

"Morski dzwon" z "Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa" J.R.R.Tolkiena 


          

4 komentarze:

  1. To Tolkien pisał wiersze ?! szok !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tolkien był zdolnym człowiekiem :)

      Usuń
  2. kupiłam - mam i na pewno przeczytam - jak wszystko Pana T. - zdecydowanie miał talent;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też powoli zbieram wszystko pana T. :D

      Usuń