Kartki z kalendarza: Styczeń



                                         Tsugi no ma no
                                         hi de zen ni tsuku
                                         samusa ka na

                                          Siada do stołu
                                          Przy świetle od sąsiada
                                          mróz i ja
                                                    Issa (1818-1823)





*Źródła: "Wybór klasycznych wierszy haiku" w tłumaczeniu Agnieszki Żuławskiej-Umedy


5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba!!! A tekst jeszcze bardziej! Tylko nie mam pojęcia co to tam z tyłu - skrzydło ptaka?:P:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to nie jest skrzydło ptaka. To raczej, według mnie oczywiście, pleciony bambus :) Albo coś podobnego.

      Usuń
  2. Ach tak, już wiem - to taki pleciony a'la bambus - moja mama miała kiedyś wielkie serce z tego. Jakoś nie mogłam się tego domyśleć ze zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo też trudno to rozpoznać na pierwszy rzut oka :)

      Usuń
  3. A już myślałam, że coś nie tak z moimi patrzałkami:D

    OdpowiedzUsuń