Fiolet czy szmaragd?

Fiolet kontra szmaragd

Przyznam się, że jeszcze do niedawna nie wiedziałam (i nie interesowało mnie to absolutnie!), że istnieje coś takiego, jak "wybory miss koloru roku" :P Bo, że coś takiego ma miejsce w przypadku ubrań, to akurat wiedziałam. W końcu każda gazeta, już od wakacji zeszłego roku co chwila przytacza przyszłe trendy.

Okazało się, że w norweskich wnętrzach powinien królować fiolet. Kolor ten jest mocno lansowany w norweskich pismach wnętrzarskich takich, jak Bonytt.no., BoligPluss, czy BoligDrøm.
Tak, już ja widzę tych przywiązanych do białych ścian, białych mebli, białych płytek itp.itd. Norwegów, jak przemalowują swoje mieszkania, i zarzucają swoje pokoje dodatkami we wszelkich odcieniach lila :) Oh, zapewne Ci chcący podążać za trendami nabędą (albo wydobędą z czeluści swych schowków/garaży/szaf) drobiazgi w kolorze roku 2013. Zapewne będą to głównie: poszewki na poduszki, podstawki na stoł pod talerze, bieżniki, narzuty na łóżka, świeczniki, ewentualnie włóczki, dzięki którym będzie można wydziergać trendy dodatek :)

Oto ciut fioletowych inspiracji.
Zdjęcia pochodzą głównie ze strony http://www.fargerike.no/, czyli firmy zajmującej się sprzedażą farb, tapet, wykładzin/dywanów/parkietów/paneli i różnych tekstyliów do domu (albo też z funpage tej firmy na FB). Firma ta wydaje swoje czasopismo Base, które ma być inspiracją i kopalnią pomysłów. Temu ma również służyć strona internetowa tejże firmy.








Jeśli chodzi o Polskę, to tutaj napotkałam niejakie trudności z wyborem koloru roku 2013. W finałowej trójce znalazły się: szmaragd (Pantone), szafirowy odcień granatu (specjaliści Duluxa) i rozbielony lemon sorbet (marka Benjamin Moore). Jednak z racji ilości wyświetleń w polskim internecie, ilości artykułów w polskich czasopismach i ilości wpisów blogowych miss Polski koloru roku 2013 zostaje szmaragd! :P Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google szmaragdowe inspiracje zalewają człowieka z każdego prawie linku.
Słowem wyjaśnienia: firma Pantone, która ogłosiła ów szmaragd kolorem roku 2013 (według Pantone kolor ten nosi nazwę Emerald 17-5641) to amerykańska korporacja znana z produkcji systemów używanych w przemyśle poligraficznym.
Pantone opracowała i wydała swoją unikatową skalę kolorów, która stanowi wzorzec barw nazwany Skalą Pantone.

Oto porcja szmaragdowych zdjęć







Ciekawa jestem, czy któryś z tych kolorów rzeczywiście stanie się kolorem roku 2013, czy może trend wyznaczony odgórnie pozostanie nijak w odniesieniu do naszego normalnego życia :)
Ja przyznaje się do swojej słabości do fioletów! Kolor ten kocham miłością ogromną już od wielu wielu lat. I gdybym tylko mogła moje 4 ściany pełne byłyby fioletowych odcieni. Za to mój mąż przepada za zielenią, więc szmaragd, by mu pewnie przypadł do gustu i okrasił by nasze mieszkanie zieleniną :) Chyba, że poszlibyśmy na kompromis i zaprosilibyśmy do siebie szafir albo rozbielony lemon sorbet ... :)

7 komentarzy:

  1. Ja goszczę od roku fiolet :) i czuję, że zagościł na dłużej !
    Szmaragdowy trend zdecydowanie nie dla mnie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj szmaragdzie! Po pięciu latach fioletu na ścianie, serce śmieje się do zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jesteś pewna, że ściany zaakceptują zmianę? ;)

      Usuń
  3. uwielbiam takie kolory i obydwa mam w domu i w dodatkach i na ścianach;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! To musisz mieć niesamowity dom! :D
      Piękne połączenie szmaragdu i fioletu ... Rozmarzyłam się :P

      Usuń